1.8T AUQ 180HK med et merkelig ladetrykksproblem

Anbefalte innlegg

Ok, så hva er da orginalt ladetrykk på AUQ 180hk.. er det 0.9? Det står mye forskjellig rundt om på nettet fant vi ut : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å logge, har ikke tilgang til vagcom, men har tilgang til VAS men den er nok litt mere tungvinn. Var det noe galt med TS chippen din da eller? hva endte du opp med?

 

Tror ikke det var noe galt men Jeg endte med og kjøpe meg ny hjerne og revo stage 2 fra uk.Men som de andre sier så er nok mappen sikkert gjort slik at den har høy peak for og dette ned mot mer stabilt ladetrykk.Derfor en logg hadde vært fint for og se.Ko3 snellen er ikke kjent for og holde på trykket noe særlig lengere en 4000-5000 omdr.Er en liten turbo som lader tidlig og fort over: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten lader 0.5 org 150hk.Cupraen lader 0.5-0.6 med org map 156hk.Cupra r med 180hk samme turbo som vanelig cupra bare annet program lader 0.8.

Leon cupra r lader 12 psi orginal.(blir vel 0.8: klø :)

 

Standard a4 trykk

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

180hk har vel k03s mot k03 på 150hk, så det er ikke kun software. Bilen det er snakk om er en 01 Octavia RS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

180hk har vel k03s mot k03 på 150hk, så det er ikke kun software. Bilen det er snakk om er en 01 Octavia RS.

 

Ikke på seat ibiza cupra og cupra r. men Octavia RS har k03s ja for kompis hadde sånn bil før.Og a4 150hk har samme turbo som 180hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så. Hva er orginalt ladetrykk på octavia rs? Tommy på ts sa værtall att den skulle lade 1.2 - 1.3 med chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idiotiet med disse chippene de driver og selger er at ingen leverer med bremsepapirer man kan sammenligne med! Burde vært standard å levere med slikt spør du meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så. Hva er orginalt ladetrykk på octavia rs? Tommy på ts sa værtall att den skulle lade 1.2 - 1.3 med chip.

 

er nok rundt 0.8-0.9 org tror jeg kompisen min hadde sin oppi 1.6bar med boostkontroller men vanelig rundt 1.4 Litt mer. Han hadde SKN chip.

Min peaker 1.4 nå og går sagt ned til 0.8bar når jeg har høyt turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

180hk har vel k03s mot k03 på 150hk, så det er ikke kun software. Bilen det er snakk om er en 01 Octavia RS.

 

På octavia er jeg faktisk usikker..

 

Har den tverrstilt?

 

A4 B5 har ikke k03s. TT 180hk har k03s, og B6 180hk (190hk??) har k03s.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er tvertstilt, det skal være k03s på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er tvertstilt, det skal være k03s å den :)

 

Er samme motor som TT og A3 180hk da regner jeg med ja, så da har den k03s :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne og da er det ko3s på 180tt etter 200 model virker det som.Den har k03 turbo med anne wastegate før 2000.

 

Dear Sir,

 

thank you for your interest in our products.

 

First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can

answer your questions with the following explanations.

 

All the following turbos have the same installation dimensions and

thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that

opens the turbine bypass valve:

K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator

K03-026 180 hp, 85 N actuator

K03-035 180 hp, 85 N actuator

K03-044 150 hp, 65 N actuator

K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports

K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator

The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the

higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost

pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas

pressure.

 

The following turbos are a further development (since 2000) and have an

improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still

with the same installation dimensions):

K03-052 180 hp, 85 N actuator

K03-053 150 hp, 85 N actuator

K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator

 

Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring

about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of

the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.

Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without

danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the

limit.

 

With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output

should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058

against a K04 does not make a lot of sense.

 

I hope that these details answer your questions. If you need more info, one

of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on

our website http://www.turbodriven.com.

 

Mit freundlichen Grüßen/Best regards,

BorgWarner Turbo Systems GmbH

 

Og ko3s truboene har delenummer

Also, the Borg Warner part numbers are (for the K03S): K03-052, K03-053 and K03-058.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.