Anbefalte innlegg

Ser i mange S-biler er det standard med Voltmeter.. ser ikke helt vitsen med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite når dynamoen holder på å legge på røret da, så kan man få utbedret det får man står strømtom på fjellet midt på natta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser i mange S-biler er det standard med Voltmeter.. ser ikke helt vitsen med dette?

 

Er voltmeter i mange andre biler enn bare S-bilene.

Poenget er naturligvis å kunne følge med på at du har riktig lading og at det er spenning på batteriet.

Hvor mye du eller jeg har bruk for det er ganske individuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du ikke vitsen med det?' : klø :

Ladespenning er viktig på en bil, med tanke på spenning til hjerne,bensinpumpe,dyser,lys osv.

På noen biler lyser ikke ladelampa hvis ladespenningen er for lav, mens har du en bil med voltmeter ser du om den lader eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såfremt det ikke er noe problem med bilen er det mest for pynt. Man kan sjekke om bilen lader ok, om batteriet fungerer og man kan få varsel om du holder på å spille batteriet flatt med stereoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var VELDIG glad det var Voltmeter i S6`n da vi var 40mil hjemmefra.

 

En mutter hadde løsna , så Dynamoen hadde til tider veldig dårlig kontakt.

Og måtte slå av lysene etc da det var på det verste.

 

Noe som gjorde at vi kom oss hjem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis dynamoen lader for mye så lyser ikke batteri lampen.

Og da kan du risikere at batteriet koker etterhvert. Litt kjekt å få med seg det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Audi gikk til det skritt å ofre oljetrykksmåleren i UrS4 til fordel for et voltmeter i UrS6 må vel tyde på at lade- og batterispenningen er rimelig viktig å ha kontroll på. Eller? Hører jo til historien at de ofret voltmeteret i 200 til fordel for analog klokke i UrS4. Vorsprung...

 

I faderns Serie 1 Land Rover finner man ampermeter. Dette trenger man definitivt, engelsk Lucas el.system tatt i betraktning. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i mine øyne er oljetrykk og vanntemp er "must have" på en racer, de andre er kjekk å ha når det blir feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i mine øyne er oljetrykk og vanntemp er "must have" på en racer, de andre er kjekk å ha når det blir feil :)

 

 

Turbo trykk og olje trykk og volt meger da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er helt luxus på min A6! Man ser med en gang at det hopper fra 12-14V ved start. Pluss at mens jeg mekket og hørte på stereoen så kunne jeg holde et øye med voltmeteret i tilfelle batteriet ble tømt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Audi gikk til det skritt å ofre oljetrykksmåleren i UrS4 til fordel for et voltmeter i UrS6 må vel tyde på at lade- og batterispenningen er rimelig viktig å ha kontroll på. Eller? Hører jo til historien at de ofret voltmeteret i 200 til fordel for analog klokke i UrS4. Vorsprung...

 

I faderns Serie 1 Land Rover finner man ampermeter. Dette trenger man definitivt, engelsk Lucas el.system tatt i betraktning. :P

 

Jeg kunne godt ha byttet ut den analoge klokken for ett voltmeter men hadde aldri byttet oljetrykksmåleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.