#1 Skrevet Mars 22, 2011 Hei, Var ute å kjørte med bilen min (en Audi A6 2,5TDI automat 99mod) da det røde varsellyset med bilde av et batteri plutselig lyste opp. Samtidig virker det som om servoen slutta å funka, for det ble veldig tungt å vri på rattet. (Kan sammenlignes med å styre en bil med avslått motor som slepes etter en annen bil). Siden bil-manualen min er på tysk og jeg ikke forstår en døyt av hva som står der, spør jeg dere om hva som kan være galt? Mvh Jostein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2011 Bilde av batteri betyr bare en ting, spenningen i bilen er/var for lav. Ofte så er det mange andre systemer i bilen som kobles ut idet dette varselet kommer opp, for at du skal kunne komme lengst mulig mot et verksted e.l før det blir for lav spenning til at bilen klarer å holde seg igang. Har du prøvd og starte bilen på nytt, er tegnet der fortsatt? Hvis varselet fortsatt er der så har dynamoen sluttet å lade bilen og den går nå kun på gjenværende strøm i batteriet. EDIT: Hvis du ruser bilen litt, 2000 rpm ca.. Forsvinner lampen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2011 Hørest ut for meg at multireima som driver dynamo og servo etc. har ryki. Åpne panseret å ta en titt på hvordan det ser ut der, så tipper jeg du finner noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2011 Takk for svar! Har du prøvd og starte bilen på nytt, er tegnet der fortsatt? Hvis varselet fortsatt er der så har dynamoen sluttet å lade bilen og den går nå kun på gjenværende strøm i batteriet. EDIT: Hvis du ruser bilen litt, 2000 rpm ca.. Forsvinner lampen da? Lampen lyser i vei, så jeg får granske dynamoen i morgen når det er dagslys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2011 Ta heller og sjekk det Eirik sa, jeg var ikke klar over at det fantes en multireim for servo og dynamo, men om den har røket så er det 99% sikkert at du har problemet ditt der (Jeg ville også satt bilen på lading over natten hvis du har en batterilader, så har du fullt batteri hvis du må kjøre til et verksted imorgen ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2011 samme kom til meg i forrige uke. Enseste jeg gjorde var og sette bilen på ladnig over natten og problemet var over. til meg så skyldes det for mye småturer slik at batteriet bruker mere strøm enn hva den greier og lade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2011 Om reima har ryki, er det ganske sikkert fordi strammehjulet har havarert. Vanlig feil på 2.5Tdi V6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...