#1 Skrevet Mars 22, 2011 Hei. Har vært eier av en Audi A6 1.8T i 1år nå ca, I vinter dukket det et merksnodig problem. når jeg skulle kjøre fra en venn av meg dagen etter blåste bilen ut blårøyk. temp endring over natta fra 7 + til 8minus. og skyen hang igjen en stund. Når motoren ble varm forsvant problemet. Samme skjedde plutselig når jeg dro til Drammen 1 mnd senere. Dagen etter peste den ut blårøyk til den ble varm. Det hadde vært stor temp forskjell i lufta til dagen etter fra + til - Begge lamda sondene har jeg byttet + WG aktuator, Ingen synlige lekasjer. Noen som har peiling? =S Og i Kveld så lyste Olje lampen når jeg kjørte hjem og det er 3mnd siden sist jeg byttet olje + filter. da har bilen også gått rundt 8000km. KMstand på bilen er 117000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2011 Første jeg tenker når du nevner kulde er veivhusventilasjonen. Oppigjennom årene så blander oljen seg med luft, blir til masse fine klumper og når temperaturen fryser til, fryser også oljeguggen til. Da har ikke motoren noen ventilasjon lengre og må blåse det igjennom motoren istedet. "Fenomenet" oppstår fortere ved mye småkjøring Kjent problem og det er en haug med tråder her inne om samme problem som deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2011 Takker =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...