Hvordan få alu-lister blanke igjen?

Anbefalte innlegg

Et par av alu-listene rundt vinduene på A6'n er litt matte eller skjoldete? Har forsøkt med Autosol på disse, men det fungerer ikke. Virker som om det er et beskyttelseslag utenpå listene, og at det er under dette det er blitt "stygt"?

Noen som har noen andre tips til hva som kan fungere?

Takrailsene er fine, men du kan se litt av det samme der også, at det er litt skjoldete/matt når du kikker nærmere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stryk på litt WD40 eller lignende etter hver gang du har vasket bilen... :) Har ikke finni noe annet som fungerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har prøvd litt forskjellig på diss, både autosol, Autoglym alu polish og div. andre produkt uten hjelp, men sist eg maskinpolerte bilen med roterende prøvde eg også på vinduslistene, og de blei heilt fine igjen! No skal det seies at de ikkje var veldig matte, men er verdt et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger mest sannsynlig klarlakk på listene, og det er denne som er stygg. Fjern klarlakken og poler opp igjen - det er nok det beste, selv om du må regne med å polere listene en gang hver måned eller så for å vedlikeholde de. Husker dette ble gjort med en A4 for en stund tilbake, men finner ikke igjen tråden nå, og ikke husker jeg hvem som stod for hele detailingen. Ihvertfall Øivind Øieren sin "RS4" som det ble gjort på, det er jeg temmelig sikker på:) Alternativt kan du lakkere de svarte.

Autosol og andre slipemidler hjelper uansett dårlig når det er klarlakk utenpå, og mest sannsynlig blir det bare styggere av det ettersom du bare ender opp med å ripe opp klarlakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, folkens. Jeg har en mistanke om at det er klarlakk e.l. utenpå. Blir hverken bedre eller dårligere av Autosol. Men det er ikke så ille at jeg MÅ gjøre noe med det, bare jeg som er litt nøye :) Men blir ikke til at jeg legger noen stor jobb i det, når det ikke er verre enn det er..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: feil tråd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.