Vinterdekk fra Golf 1 til Golf 2

Anbefalte innlegg

Solgte et sett gamle stålfelger med gode piggdekk som har stått på en Golf 1 1.5. Disse skulle over på en Golf 2 1.6D.

Felgene er vel 5,5x13", med 155/80/13-dekk eller deromkring.

Kjøper sier at de ikke passer over, og sier at det er navet som er problemet (altså senterhullet på felgene)

Etter alt jeg kan finne, og alle jeg har sjekket med, så er det 57,1mm på både Golf 1 og 2. Den eneste forskjellen jeg kan finne er innpresset, som er 45 på mk1 og 38 på mk2.

Noen som kan komme på en grunn til at det ikke skulle passe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer fin fint, utenom at de kansje blir bittelitt mindre enn orginalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk min Golf 2 1.6 CL "levert" med 175/75-13 dekk på da naturligvis 13" stålfelg.

Kan ikke fatte og begripe at en 1.6 Diesel skulle være annerledes.

 

Reservehjulet var tilogmed Golf 1 13" stålfelg typen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Blir bare mer og mer bekreftende på at det er noe muffins, kjøper skulle nemlig bare hente en bil på andre siden av fjellet, og trengte vinterhjul fort. Men for alt jeg vet, så har han hentet bilen på hjulene mine, og nå vil han lure seg til at han ikke skal betale. (Hadde han spurt om å få låne hjul hadde det vært noe annet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om fyren karrer av alle rustkakene på navet og i senterhullet på felgene så går de nok helt fint på.

 

(Alternativt sitter det igjen sentreringsringer fra et annet felgsett på navet, om man ser dårlig eller belysninga på stedet er mangelfull:p).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte på. Men han hadde jobbet som dekk-mann, faren hans jobber som dekk-mann og selv bestefaren på 87 klarte å legge om hjul på en bil (vistnok)

Men allikevel klarte han ikke å bli enig med seg selv om det var han selv eller faren som prøvde å legge på hjulene, og faren hadde vist sagt det med en gang han så felgene at det ikke kom til å gå.

Bare tull fra ende til annen med denne karen, men saken er ute av verden, jeg har fremdeles pengene, og han har vistnok solgt hjulene videre. Uten å vite hvilke biler de passer på da tydeligvis : bh :

Sjekket opp litt rundt personen også, er mange andre som ikke hadde fine ting å si om vedkommede.

 

Og som avsluttning; Han var veldig bestemt på at jeg ikke skulle få tid til å måle og sjekke fort opp hvorfor felgene ikke gikk på bilen, noe som egentlig sier sitt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.