Quattro: hvilke dekk gir lik rulleomkrets?

Anbefalte innlegg

Euroen er lav og ebukta har mye snadder felger i forskjellig bredde og dimensjon...

Men jeg har jo skaffet meg quattro og må da ha lik rulleomkrets...

Det er vel 19" som er mest aktuelt, med mindre jeg finner noen vanvittig brede og fete 18"...

Om jeg f.eks går for 8,5x19 foran og 10x19 bak så ønsker jeg ikke kjøre lik bredde på dekkene da det blir strekk bak og ballong foran da...

 

Så jeg lurer på om noen av dere med peiling vet hva som er 100% safe i forhold til quattro, mtp forskjellige dekkdimensjoner som gir samme rulleomkrets?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/35/19 og 265/30/19 gir deg ganske lik rulleomkrets (avvik på 0,23% og dette tåler quattro med glans) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har funnet noen 9,5 og 11x19" felger som har ET38...

Regner med det nok ikke går på...finner lite info om dette på nett (hva som er fysisk mulig å få plass til på A6 4B) og det er jo litt heftig å svi av 20+ lapper på noe som kanskje ikke er brukbart.

De hadde sikkert vært veldig bra sammen med de to dekkdimensjonene du nevner, Robin, men det betyr jo ikke at de går på bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har funnet noen 9,5 og 11x19" felger som har ET38...

Regner med det nok ikke går på...finner lite info om dette på nett (hva som er fysisk mulig å få plass til på A6 4B) og det er jo litt heftig å svi av 20+ lapper på noe som kanskje ikke er brukbart.

De hadde sikkert vært veldig bra sammen med de to dekkdimensjonene du nevner, Robin, men det betyr jo ikke at de går på bilen:)

 

Utfra hva jeg har lest i andre tråder er det ganske dårlig plass innover foran på A6 4B, i hvertfall med justerbart. Dvs man må ha lavt offset for å få plass innover (tipper ET35 på 9,5 tom) og da må du valse forskjermene for å få plass. 11x19 bak høres også utfordrende ut, skal det gå bra må du få felgen helt inntil fjærbenet, men vet ikke ET som må vil, f.eks 45 kanskje. Med 40 eller lavere må dette havne langt utenfor.

 

Ville nok prøvemontert/målt litt plass før du kjøper dette. Evt. kjøpe deg en Merce CL/SL og sette hjulene på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfra hva jeg har lest i andre tråder er det ganske dårlig plass innover foran på A6 4B, i hvertfall med justerbart. Dvs man må ha lavt offset for å få plass innover (tipper ET35 på 9,5 tom) og da må du valse forskjermene for å få plass. 11x19 bak høres også utfordrende ut, skal det gå bra må du få felgen helt inntil fjærbenet, men vet ikke ET som må vil, f.eks 45 kanskje. Med 40 eller lavere må dette havne langt utenfor.

 

Ville nok prøvemontert/målt litt plass før du kjøper dette. Evt. kjøpe deg en Merce CL/SL og sette hjulene på den :)

 

Jeg skal teste 9,5x19" ET35 fra Passaten på hele veien rundt og se hva jeg har av plass, måle litt.

Har ikke lyst å valse ihjel skjermene, det er mulig det blir opplakkering og da kunne man jo jobbet litt for å få plass, men vet ikke om det er verdt det. Er kanskje safere å kjøre med 9,5" hele veien rundt, omså med 225-bredde for å få strekk og dermed gå klar av skjermer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.