Vannskadde seter - fått drøyt prisoverslag fra Møller

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Touran 2007 mod. varebil. Har lagret de tre setene jeg fikk med bilen i en kjellerbod i leiligheta mi. For en stund siden var det en vannlekasje der, hvor disse setene ble nedskylt i vann (muligens dels kloakk) og dette ble ikke oppdaget før det hadde stått på en stund. Setene har følgelig stått søkk våte i minst et par-tre uker, og i mine øyne anses som totalt ødelagt.

 

Ringte Møller for å få pris på nye seter, og fikk beskjed om at dette ikke leveres "komplett", men at de kunne sette opp et pristilbud på alle delene som skal til. For tre seter ble dette totalt intet mindre enn 53 600,- : vinke :

 

Altså, sikkert noen av delene i setene som kan "berges". F.eks plastdeksler osv. Må bare vaskes..

 

Men er dette tilfelle? Kan ikke Møller levere billigere ferdige seter?

 

Tror Gjensidige får bakoversveis av dette.. Tre bilseter til den nette sum av 53 600,-

 

Og om noen skulle ha greie på det: kan Gjensidige trekke fra et "bruksfradrag" når setene strengt tatt er helt nye?

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det skinnseter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen stemmer nok den.

Er flere biler som har blitt frastjålet interiør som har blitt kondemnert pga prisen på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det skinnseter?

 

Niks. Stoff.. Er ikek de billigste setene, da dette er en exclusive...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen stemmer nok den.

Er flere biler som har blitt frastjålet interiør som har blitt kondemnert pga prisen på nytt.

 

Jøssenavn!

 

Jeg snakka så vidt med Gjensidige, og de sa jeg kunne bli pålagt å forsøke å skaffe setene fra f.eks opphøgger... Er dette reelt? At jeg må skaffe brukte seter? Det er jo ikke tilsvarende det jeg hadde... Mine var jo NYE! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye for deg, som i ubrukte. Men for forsikringsselskapet er setene fortsatt fra 2007 (bilens årsmodell) og anses ikke lenger som nye.

 

Håper dette løser seg på en hyggelig måte! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedsaken er vel at det jeg får nytt skal være i samme stand som det som ble ødelagt? I såfall er det kun nye seter som kan erstatte dem :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Men venter uansett å hører hva Gjensidige sier. Har sendt inn bilder til dem nå.

 

Og alle de setene du linka til er til pre-facelift. Tror det er en forskjell der.

 

Ikke minst er det jo viktig at det er de exclusive-setene jeg får da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal jo egentlig bare ta løpefart i hva gjenstridige syns om den prisen .... koster de det så koster de det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Danskene har også varebiler og løse seter, så er er det en del til salgs http://www.touran-forum.dk/forum/

(f.eks. om du aksepterer kontantoppgjør samtidig som du har riktige seter på hånden i Danmark)

 

Typiske priser er 4-6000 DKK......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppdatere, fikk 30 000,- for setene, da de har en klausul om makspris på bildeler på innbo.. Greit nok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke umulig at de gamle kan reddes da, spør f.eks Bernhard Brynhildsen som er helt konge på bilpleie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må være mulig å få litt seter for den prisen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har seter liggende til facelift Highline Exclusive. 3 stk. De går billig. De er ikke brukt.

Er du interessert, send meg en PM med telefonnummeret ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.