Lakkoder til forskjellige gullfarger + hvor mye lakk trenger man til 4stk sentere?

Anbefalte innlegg

Skal lakkere RSene i en eller annen gull farge, men trenger noen tips til noen kule gullfarger som jeg kan lakke de i.

 

Den originale gullfargen er sånn:

BBS_RS.jpg

 

Så gjerne noe i nærheten av denne fargen, forutenom nettopp den originale lakken (ja, veit den kan kjøpes fortsatt).

 

Og tips til lakkering av felger trenger jeg også. Sist sommer ble det ingen suksess når jeg lakkerte Rennsportene mine, da de flasset i alle bauger og kanter. Finishen ble mer enn bra nok, men holdbarheten må sies å være mildt sagt bedriten:o Syregrunning etterfulgt av lakk blandet hos folk som blander lakk i den aktuelle fargen, er dette veien å gå? Sentrene blir enten blåst eller mattet ned dersom ingen kan blåse de for meg.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW sin "Arizona sun" farge er vannvittig pen :) hadde den på min gamle E46 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder, Bård? Google fant ikke noen bilder for meg med den aktuelle fargen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bare ett øye å se med ettersom jeg har fått frest bort litt spon som jeg fikk på øyet av en voldelig vinkelsliper, men så da ikke halvgæli ut det der, vel? :) Viktig at det ikke er så mye effekt i lakken, da jeg vil ha det mest mulig "OEM" ettersom de skal på Lågmilaren.

 

Andre forslag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wurth har vel den riktige, ellers er Ford Solar Gold ganske nærme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wurth har lakk som er lik BBS sin originale, som jeg kan få tak i over disk i Norge?

 

Ford sin, anmoder jeg?

76CAP002-m.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linken din fungerte ikke, Petter. Må logge inn på nytt står det.

 

Denne fargen du mener?

 

WRXSTIgoldalloy1.JPG

 

Isåfall, så er jo denne et alternativ også, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for at jeg går for hvitt senter istedenfor, men hvor mye lakk trenger man til 4stk sentere når man skal lakkere med sprøyte, egentlig? Holder det med en liter? Og skal man bruke lakk som man ikke trenger å bruke klarlakk på, eller er det foretrukket å legge på et lag med klarlakk også? Veit Mekonomen på Gjøvik blander til begge deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 sjikt lakk ville jeg gått for :) 1 liter holder masse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og med 1 sjikt vil det si at det er lakk som ikke trenger klarlakk/har klarlakk i seg? :) Klarlakk er jo et must, for bremsestøvet fester seg lett uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 sjikt er farge og klarlakk i i et:)

 

men ved neremere ettertanke ser hvit 1 sjikts fort skitten ut og drit fester seg i riper osv.. spess inni felger. hehe

 

så klarlakk er nok best likevell:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så 1 sjikts lakk med klarlakk over seg igjen, da burde man være sikret? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går også ann:) holder bedre og det!

 

har gjort det selv på hele biler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg en plan: ja :

 

Ca. pris jeg burde betale for en liter med 1 sjikts hvit er? Helt hvitt kalles vel hvit base?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååå eg så hadde håpet å se disse felgene med gull senter:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også, men lyst til å prøve ut hvitt:) Gull er litt for standard, selv om jeg er en stor fan av gull senter. Er ikke verre enn å lakkere de i gull en annen gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.