Anbefalte innlegg

Hei

Monterte et nytt fk silverline understell på min Passat. Den ene umbrakoen til demperen knakk. Så jeg fikk da en ny demper (innsats) som jeg skal bytte til.

Det ble bestilt ny demper fra fk med art.nr på sette mitt.

Men så har det seg at demperene til fk silverine har blidd oppdatert??. Så den er ikke helt lik den jeg har. Fks. når jeg presser ned gammel demperen, så kommer den bestemt opp igjen av egen maskin. Men den nye kommer ikke opp. Går 3 cm selv, resten må draes opp ( og man må ta i ).

Er redd for at det skal bli forskjell og få en ustabil bil.

Går det bra eller må jeg bytte begge ?

Mvh ph

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må du få nye begge, er jo ikkje din feil att dei ikkje er like så det bør dei dekke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må du få nye begge, er jo ikkje din feil att dei ikkje er like så det bør dei dekke

Hvordan i all verden kan du si dette?

Du kan jo ikke måle hvordan demperne fungerer uten å ha dem på bil?

Vi snakker jo om helt nye dempere her, demperne må jo brukes først før man kan si om det er ulikt eller ikke. Noe som det tvilsomt er.

At man knekker umbrakoen er i seg selv en bra prestasjon, det skyldes enten feilmontering eller bruk av luftverktøy.

Det har skjedd EN gang før med dempere som jeg har solgt, og da snakker vi om ganske mange tusen av dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, trude det va to nye dempera og som han sa att det va ein annen type en den første, sorry, eg som missforsto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har montert utallige senkesett men har aldri klart og knekke den skruen så er enig med deg der Håkon:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er vi enige om å sette den på bilen og prøve ? Kjentes bare så rart ut sia den ene kom rett ut igjen og den nye ikke. Må mere kraft til også for å få den gammle inn vs den nye. Kjentes nesten ut som en ren oljedemper den nye. Ville bare ikke gjøre den nye demperen "brukt" vist det var feil demper jeg hadde. Derfor jeg stiller spørsmål.

( Har altså fått 1 ny type demper som skal brukes i lag med den gammle typen om det var uklarhet i det) Har forsåvidt kjørt 2000 km med den knekte demperen, men det går vel enda for nytt å være.

At umbrakoen knakk, ja det forstår jeg ikke. Enten må det være feil med moment nøkkeln min, heller så var det en svakhet i umrakofeste. Den første tviler jeg på.

Må jo ligge noe i at di har ny innfestning der oppe no på den nye ?

Men da skal jeg bare motere den på bilen og prøve, kjennes det feil ut må jeg bytte andre side og. Enig?

Takker så meget for svarene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da blir jeg og montere denne nye demperen i morgen kveld.

Noen som har tips til å få av denne hylsa som holder innsatsen i topp, prøvde litt sist gang, men satt mega fast. Har nøkkel som passer i di 2 hullene i topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka hylse er det du tenker på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den av, var feil demper. Feil av fk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka va feil då? legg ut bilder då`?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.