Registerhavari - bør jeg skifte topp eller hel motor? - 92 mod audi 100 2,3 aar

Anbefalte innlegg

friste litt med suge trimming ja :evil: hehe.. skal ihværtfall åpne den og se ann stand!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte han skulle få pustehjelp jeg da men :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. det er fjusk.. ;) nei. da er det bedre og billigere og få tak i en 3b eller aby eller noe slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Funket motoren fint? brukte du din k-jetronic/dyser? eller den som følgte med motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren startet på første forsøk. tikket endel som du sa. men det gikk over når jeg fikk kjørt motoren litt. skal ta olje skift på den i morgen.

 

vi brukte alt me k-jetronik dyser og manifoil fra gammle motoren.. også skiftet jeg til ny clutch da den gamle var ganske slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg kom på en ting! skal det være pakning fra eksos manifoilen og til downpipen? evnt om noen har ett dele nr til den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal være pakning der, 443 253 115 A.

 

443253115a_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg greit ut det der! skal få åpnet motoren og sjekka om det er noe brukende igjen. har gått snart 300 000 km den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kom jeg på en ting. det er en ledning som jeg ikke har funnet hvor den skal etter motor bytte. er ikke sikker hvor den kommer ifra. men den er festet under radiatoren på det røret som går mellom vangene. ser ut som at den skal festes en plasse under motoren. i området nedre reimhjul. men finner ikke noen bolt eller ett gjenget hull som kan passe med denne ledningen. ser ut som at det er jording eller noe slikt.

 

 

skal se om jeg har ett bilde av den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ett bilde på hvor den skal. men på "ny" motoren så virker det som at det ikke er noe der som jeg kan feste den i..

 

er det noen som vet hva denne ledningen er for?

 

IMG_2884dd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er til oljetemperaturføleren (=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha... derfor den ikke fungere. skal den jordes eller er det en spesiell plass den skal. ser på bilde.. men jeg er litt usikker på om det er noen plass og skru den fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha... derfor den ikke fungere. skal den jordes eller er det en spesiell plass den skal. ser på bilde.. men jeg er litt usikker på om det er noen plass og skru den fast.

 

Går en ledning fra føleren til instrumentet i dashbordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.