Info om 23-24 splines grov-fin clutch-aksel 01E-016 girkasse.

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som kan bekrefte/avkrefte att det er 23spline på 6trinns 01E girkasse?

HASTER da jeg må bestille clutch i dag.

Kim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da allmennkunnskap at 01E har grov inngående aksel, altså den med 23 splines ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

, altså den med 23 splines ;)

Stemmer, også ved telling her i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei er veldig usikker her nå, bilen min som er 1983 80quattro, driver og skal bytte til meg en clutch, og jeg vet ikke om det er 23 eller 24 splines på kassa, er en 5cyl js motor i den og original kasse. 016kasse mener jeg.

Kan jeg for eksempel bruke original v8 clutch??:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

01E og 01A har den tykke akslingen, 016 som du har har den tynne.

Audi V8 har vel 016?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok det betyr da at det er 23 splines da?? Og leste ett sted at noen av disse bilene kom med 6e girkasse??:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er chassie nr på bilen... WAUZZZ81ZEA800170 kanskje det hjelper, eller ikke. Er veldig usikker, men kanskje litt unødig og få en clutch jeg ikke har bruk for. Æsj man leser og tenker for mye innimellom, he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke telle John? :)

24 splines og tynn aksel på 016 girkasse, stemmer nok at det sitter en 016kasse med betegnelsen 6E i 80n din orginalt.

6E kassene er meget solide, mer solide enn hva som satt i V8ern ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he jo kan telle, men bilen staar langt unna og er ikke demontert, saa jeg tenkte jeg skulle spörre först.

24splines da altsa da passer clutchen da. hmmmm clutchen er nemlig brukt paa en audi 100quattro för. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, lurer på hvor mange splines, antall tenner og mm. Kode 016? Skal bestille clutch i morgen, å har ikke muligheten til å måle selv, da bilen står et stykke unna.:)

Mvh

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, lurer på hvor mange splines, antall tenner og mm. Kode 016? Skal bestille clutch i morgen, å har ikke muligheten til å måle selv, da bilen står et stykke unna.:)

Mvh

Tommy

Har en ny 240mm sinter til 016 kasse liggende om du trenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.