#1 Skrevet Mars 24, 2011 Har sett på div sider at man får xenonlys som lyser rosa.. Vet at 3000k er gult, hva slags varme går da rosa lys på? Er det det som heter 15000k? Sikkert noen her inne som har erfaring/synspunkt med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2011 det er 30000K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2011 Vil de utvikle mer varme enn vanlig da eller? Kan ikke så mye om dette jeg... Men greit at lykteglass osv overlever dette eventuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2011 xenon utvikler mindre varme enn halogen pærer så det går nok bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2011 Ser ut som 30 000 kelvin blir riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2011 Jeg hadde 36k pærer, var rosalilla Tok ikke mere enn noen uker før jeg ble stoppa med det :'( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2011 Det rosa er IKKE tenkt i hovedlys bare så det er sagt Og da ser det ut som det er avklart at det er 30000k som er rosa-ish Takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2011 Kelvin er betegelsen på fargen. Når det er snakk om varme (effekt) er det antall Watt på xenon pærene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2011 Kelvin-skalaen for farge på lys kommer vel fra hvilken farge smeltet jern holder ved de forskjellige temperaturene, om jeg ikke husker helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...