#1 Skrevet Mars 24, 2011 Skal montere senkesett min 2007 Jetta og lurer på om det er er strekkbolter i understellet som må byttes? Feks mutter til drivaksel og bolt/mutter som holder fjærbeinet i navet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2011 Jeg liker å bytte til nytt fordi de ofte har begynt å ruste. Men det er ikke strekkbolter nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2011 Det står noe om det i haynes manualen min. Det er låsebolter kanskje? Sånn grønnt lim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2011 Flere av boltene som er strekkbolter ja. Bolten som går igjenom der du bruker "spreader tool" bla. Greit å bruke nye bolter, enklere å ta det fra hverandre neste gang også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2011 De boltene du må løsne for å montere senkesettet er ikke strekkbolter. At boltene er satt inn med locktite eller tilsvarende betyr ikke annet enn at de ikke skal skru seg ut av seg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2011 Jeg fikk beskjed på Møller når jeg skrudde på min Golf 5/Scirocco at de boltene med "grønnskjær" var strekkbolter. Dvs boltene til fjærbeinslager, og til navet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2011 (endret) Det er motsatt av hva jeg fikk beskjed om når jeg skulle montere senkesett på min rocco. Strekkbolter ble kun brukt på steder hvor man normalt ikke trengte løsne de. Men vi er i det minste enige om fordelene med nye bolter. Edit: Ser Marius C. beskriver to måter å montere på foran her: "Det er to måter å bytte på. Den ene måten er å løsne bolten til drivakselen og ta av hele fjærbeinet med bremser og det hele komplett. Kaliper må selvsagt tas av klaven, men bortsett fra det tar man av alt inkl bærekula. Gjør man det på denne måten, skal man bytte bolten til drivakselen, da dette er strekkbolt. Den andre metoden er å spre navet mens alt står på bilen og ta ut fjærbeinet. Da slipper du dette, men det er mye mer mikkmakk." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...