#1 Skrevet Mars 24, 2011 Har en girboks fra en Audi 100 10v Turbo Quattro med MC2 motor 1990mod. Vil denne passe i en Audi 200 20 v Turbo Quattro 1990mod. Er manuell girboks. Kan noen eventuelt noen fortelle hvor kodene fysisk står på girboksene??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2011 Har en girboks fra en Audi 100 10v Turbo Quattro med MC2 motor 1990mod. Vil denne passe i en Audi 200 20 v Turbo Quattro 1990mod. Er manuell girboks. Kan noen eventuelt noen fortelle hvor kodene fysisk står på girboksene??? kasse fra 5syl motor, passer på alle 5 syl motorer, sånn har jeg forstådd det. men hvordan det er med lengde, utveksling osv tror jeg noen andre må svare på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2011 egentlig passer vel alle quattro kassene om hverandre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2011 016 kassene like lang som 01E, 01A er kortere, men her er vel begge 016 så det er ikke noe problem.. Mulig du må skjære ut litt av kassa hvor sensorene til svinghjulet står på 20VT motoren, da 10VT motoren ikke har disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2011 Takker for alle inspill her:tilber: Det satt 2 stk sensorer på øvre høyre side av gearboksen/blokka på 10VT KOM GJERNE MED FLERE INSPILL:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2011 Du mener venstre side av bilen når du sitter inni? Okey, da har 10vt også di sensorene så da er nok kassa bolt on 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2011 Takker for alle inspill her:tilber:Det satt 2 stk sensorer på øvre høyre side av gearboksen/blokka på 10VT KOM GJERNE MED FLERE INSPILL:) Sensorene er der fordi den gamle girkassa har manuell diffsperre, mens 20V kassa har Torsen differensial. Derfor er det en held del ombygging som skal til for å få den gamle kassa til å fungere i den nyere bilen, med annet system for vakuumslanger, annen diffsperrebryter, andre varsellamper etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2011 Sensorene er der fordi den gamle girkassa har manuell diffsperre, mens 20V kassa har Torsen differensial. Derfor er det en held del ombygging som skal til for å få den gamle kassa til å fungere i den nyere bilen, med annet system for vakuumslanger, annen diffsperrebryter, andre varsellamper etc. Kan man ikke bare bytte midtdiffen og sette i torsendiffen over i traktorkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2011 Sensorene er der fordi den gamle girkassa har manuell diffsperre, mens 20V kassa har Torsen differensial. Derfor er det en held del ombygging som skal til for å få den gamle kassa til å fungere i den nyere bilen, med annet system for vakuumslanger, annen diffsperrebryter, andre varsellamper etc. Som skrevet øverst i tråden her er begge 1990 mod.? dermed begge kasser har Torsen diff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2011 Begge kassene har thorsen diff, så jeg antar at girboksen er bolt on. takk for inspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2011 Kassene er bolton, det har jeg selv erfaring med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2011 Dobbeltsjekk sluttutvekslingen på kassene før du bytter, det var noe forskjell ute og gikk her. Noen hadde 4.11 og noen 3.89 i sluttutveksling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2011 er vel ikke samme splines på girkassene .. ihvertfall ikke på 20v og 10vt. jeg har 10vt motor der det satt en 20v, så jeg bytta svninghjul og clutch for å få det til å passe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2011 Splines er like, men diameteren ytterst på inngående aksel og derfor også pilotlageret i enden på veivakselen har forskjellig diameter. Bytter man pilotlageret passer også girkassen og den gamle clutchen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2011 Takker for inspill:tilber: Jeg skal vaske rein kassa skikkelig slik at alle nr kommer fram på den. Så får jeg vente på at eventuell kjøper tar kontakt slik at vi får samelignet diverse tall og bokstaver;) Kommer til og legge ut løsningen på dette da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...