Anbefalte innlegg

Innspeksjons hullene forteller deg hvilken pakning du skal bruke.

3 hull er den tjukkeste pakning og 2 hull er tynnere og 1 er tynnest.

1 hulls pakning - 1,45mm

2 hulls pakning - 1,53mm

3 hulls pakning - 1,61mm

Men har montert topp som har hatt 3 hull før og montert 2 hull uten betydning.

Dette har med kompresjon og gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert ordne momenter for deg, de ligger på jobben.....kan sjekke i morra hvis du ikke allerede har skaffet deg dette. ?

Kan også være lurt og bytte o-ring sett på dysene og alle boltene i toppen skal også byttes hvis du ikke var klar over det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott hvis du får tak i momenter, men må boltene til kambukkene byttes også. Har nye strekkbolter til toppen og skal få tak i nye til dysene. Er det de stor ovale hullene på pakningen du ser etter eller de små runde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja boltene til kambukkene skal også byttes ja, de på vippearms bryggen også + boltene på dysene og topplokksboltene.

Men tok en liten snarvei jeg, byttet vel kun boltene til kammen og dysene, og topplokksboltene.

Er de små hullene du skal se på, er det som er kontroll hullene.

Momenter

Bolter på kamaksel : 8nm + 90 grader (byttes) husk skivene under lageroverfall på alle bukkene !

Bolter på vippearmsbrygge : 20nm + 90 grader (byttes)

Bolter på pumpedyse injektorer : 12nm + 270 grader (byttes)

Topplokksbolter er 40nm,60nm og 180 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er A6`n frisk som en fisk, fikk startet den kl 17.30 idag og prøve kjørt en liten tur og det ser ut som det er iorden. Ikke noe trykk i tanken når jeg har opp lokket og ingen ulyder som jeg har hørt sålangt:) Takk for god hjelp Roger med teknisk info, fikk hjelp av en jeg kjenner med verktøy til timing/låsing av motor eller hadde nok det blitt litt kinkig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til med samme operasjon på min bil 130hk PD, men lurer på en ting. Ser det står 3 hulls pakning på min, og jeg ønsker å plane den. Er det noen som har noen tall jeg kan måle for å se at jeg fremdeles har klaring om jeg planer den igjen? Nekter å tro at toppen er plana 2 ganger på min, men er for dumt om en tar av for mye også er det noe som tar borti......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.