Anbefalte innlegg

hei

 

er det noen kjente svakheter med denne bilen, noen her som har hatt mange problemer med denne modellen? har funnet et par tråder om dette på forumet, men de er blitt litt utdaterte og kan jo ha dukket opp fler svakheter i ettertid.

Har hatt en 99 mod A6 1.8t som nesten var fulltidsjobb å fikse, håper jeg slipper det på A4en

 

Skal hente meg en 03 mod med 135 000 på telleren neste helg. vet at sentrallås kan kødde, og dette var vist tilfelle med denne bilen. er mest sannsynelig en gåen låsekasse.

En ting til, er det original sub vist bilen har concert II spiller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 2 år med B6, riktignok 1.8TQ, så er det eneste som har gått i stykker hos meg ett ytre drivledd. Jeg har klart å ødelegge litt småtteri selv, men alt det har vært selvforskyldt.

 

Det er en del elektronikk i disse bilene som kan tulle litt i ny og ne har jeg lest, men jeg har ikke merket noe til dette enda.

 

Min kom med Concert II, Bose og sub i hattehylla.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være eg roter fælt nå men mener og ha hørt att styre snekkene på disse pleier og ryke. ikkje skyt meg viss eg tar feil nå ;-)

 

åsså er det jo dette multi knirk hjul opphenget som på a4 b5 som er noe herk ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke forstillingen blitt forbedret på b6? mener å ha hørt det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke forstillingen blitt forbedret på b6? mener å ha hørt det

 

Det blei forsterket allerede på faceliftn på b5 så vidt jeg husker:-) sjekk understellet, hadde ingen problemer på min egentlig:-)

 

Er det 130hk du henter? Husk at turbo blir sliten på rundt 200 en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 130hk ja. hvordan er det med chipping på denne med tanke på forbruk og slitasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruket går ned på langkjøring (da motor er sterkere og man slipper å gire) , og opp på hard kjøring.(da den får mer diesel enn før)

 

Slitasjen er vel ikke noe større hvis du kjører normalt.

Turbo`n får vel litt høyere trykk , og er du av typen som liker å trekke henger opp bratte bakker på laves mulig turtall er det hardere å være råder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en 04 med 130k på telleren, og er storfornøyd egentlig.

Vår bil har S-line understell. Må ikke forveksles med sportsunderstell, da S-line er skikkelig stivt! Helt utrolig at de har levert en bil fra fabrikk med slikt demper oppsett egentlig.

Bilen var gått litt over 80k når vi kjøpte den.

Har byttet et par armer i forstillingen, og et indre styreledd. Nå er jeg hyperalgergisk mot slakk i forstilling, så flere av de amrene jeg skiftet hadde nok holdt 30 000 km til.

Men liker og ha det på stell.

EGR ventil bruker og begynne og lekke litt i gjennomføringen til armen. Standard feil.

Har hatt dårlig kontakt i en av kontaktene i side airbagene bak. Fikset det greit selv.

Ellers bare storfornøyd. Kanon god bil og kjøre, og quattro her nordpå er jo bare fantastisk.

Om det er original sub med concert vet jeg ikke. Er det sound system så er det sub.

På sedan ligger den vel i hattehylla, i stasjonnsvogn ligger den i ene sideveggen i bagasjerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er blitt litt forsterket ja men er fortsatt det samme prinsippet (altså dårlig) hvorfor tror dere dem har gått tilbake på enkelt mcpearson hjuloppheng fremme både på audi og passat på 06 og nyere .????? eg vill ikkje tro det er fordi det det med enkel mcpearson er mye dårligere ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske sist jeg skiftet en bærearm på B6..

 

Jobber med Audi hver dag.. ;)

 

Så akkurat dette ville jeg ikke vært så nervøs for akkurat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALT kommer Ann på kjørestil:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er blitt litt forsterket ja men er fortsatt det samme prinsippet (altså dårlig) hvorfor tror dere dem har gått tilbake på enkelt mcpearson hjuloppheng fremme både på audi og passat på 06 og nyere .????? eg vill ikkje tro det er fordi det det med enkel mcpearson er mye dårligere ;-)

Av Audi er det kun A3 og A1 som har mcpearson, resten har multilink.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satser på at denne holder noen kilometer til uten de store problemene da, har ikke tenkt å bruke den som en racerbil :) gleder meg til i morgen å hente bilen og kjøre de 220 milene hjem :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 1.9tdi q sedan 02.

242tkm på tellern, kjørt 60tkm med chip (165/420 iflge papir), aldri hatt noen problemer med bilen. Har kun vært vanlige slitedeler, forstilling måtte byttes på 190tkm, da kom det litt klonking, det hadde aldri vært byttet før.

Meget fornøyd med bilen, tar seg godt frem og den er polititelig, aldri vært noe tull med motor, bestandig startet og kjørt dit jeg skulle;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.