ACC "finner" ikke bilen foran. A6 4F

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med ACC på bilen min der den ikke "ser" bilen foran. Når jeg ligger bak biler så ser jeg at den har "lock on target" bare sporadisk. Dersom jeg ligger bak busser eller lastebiler derimot har den bra lås på disse.

Er det noe som har kjennskap til dette eller er det rett til Møller for bytte av sensoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vere att laseren erb komt utav stille, da treffer den ikkje små punkt/biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at faren min hadde noe problemer med dette på Passat'en sin. Er vel ikke samme system, men skal høre med ham likevel om han vet hva som var galt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vil høre med han hadde det vært fint. Sjekket innfestingene til sensoren, men det skal et veldig kraftig støt til for å få den ut av posisjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt motsatt med ham og verkstedet fant ikke ut av det etter 2-3 forsøk..

Plutselig kunne den bremse med påfølgende lyd og bilde på computer uten at der var noe som helst foran bilen. Kort sagt - den registrerte kjøretøy som ikke var foran bilen.

Så da hjelper nok det lite.. Er bilen import? Hvis ikke, har du vel garanti eller reklamasjonsrett på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt 4-hjulsmåling i det siste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da hjelper nok det lite.. Er bilen import? Hvis ikke, har du vel garanti eller reklamasjonsrett på bilen?

Takk for bryderiet uansett. Bilen er importert ja, så det blir nok jeg som må betale. Får prøve å få rettet feilen ført så får vi se hva som skjer.

Har du hatt 4-hjulsmåling i det siste?

Såvidt meg bekjent har ikke bilen hatt det, nei. Burde en to år gammel Audi ha behov for det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bryderiet uansett. Bilen er importert ja, så det blir nok jeg som må betale. Får prøve å få rettet feilen ført så får vi se hva som skjer.

Såvidt meg bekjent har ikke bilen hatt det, nei. Burde en to år gammel Audi ha behov for det?

Nei tenkte kanskje det kunne vært utført en måling i sammenheng med senking av bil, eller skade og lignende.. Da må man også kalibrere ACC...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har AAS så det burde ikke være nødvendig. Det er heller ikke forskjell om man er i nivå Comfort, Automatic eller Dynamic. Jeg har sjekket for feilkoder i VCDS men alt ser bra ut der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.