7,5x15" (195/45?) på Golf 1, men hvilket innpress er anbefalt?

Anbefalte innlegg

Driver å ordner meg stålfelger, skal ha de i 7,5x15" men lurer på hva optimalt innpress er?

 

Vil også ha litt strekk, så tenkte å gå for 195/45. Høres det greit ut?

 

Skjermene er ikke ihjel valset, kun lagt inn kanten....

 

Forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man bredder stålfelger gjøres det så vidt jeg veit utover, så da er det i grunnen gitt hvor mye innover det bygger.

 

Om du har vanlige fjærbein greier du helt oppunder ET 38 helt fint. Om du har gewinde er min erfaring at smertegrensa går rundt ET 28-30, alt ettersom hvor mye negativ camber du vil ha/trenger (for å få hjulene tilstrekkelig innunder skjermkanten foran).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er vel utover man bredder:) (Det ble i allefall gjort med Boblefelgene mine: rock :)

Men det jeg i grunnen lurer på er om man kommer innenfor skjermkanten med 7,5" bredde om man bruker orginalt innpress? Eller om jeg kanskje må forandre innpresset?

Har ikke lyst til å valse for mye, liker best å bare brette inn kanten: klø :

 

Kjører på gewinde, TA Teknix...

 

Her er sikkert flere som kjører 7,5x15" på Eneren sin?

Hvilket innpress kjører dere på, og var/er dere nødt til å valse, evt. hvor mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk under 8X15 ET 20 med brutalvalsing/voldtekt av skjermene. Da har jeg valsa og latt skjermen stå i spenn med valsa og med de nederste festeskruene til skjermen løse, for så å stramme disse før valsa løsnes. Skjermen flukter da ikke med døra i nedkant, ettersom den da peker svakt utover.

 

Med den gewinden vil du slite med klaringa innover, ettersom justerinsmutteren kommer så langt ned at den kommer i konflikt med dekket/felgen. Dropper du hjelpefjærene vil jeg tro at du skal komme unna med rundt ET 30. Ronal Turbo (7X15 ET 28) er i i fall det skulle være aktuelt å kjøpe alufelger (for eventuelle andre lesere av tråden) et temmelig optimalt felgvalg med tanke på størrelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du bredder felgene kun utover vil jo innpresset forandre seg, så må vite hvor bred felgen er i utgangspunktet og regne ut hva innpresset blir med 7,5" bredde:)

Men jeg har 7x15" ET25 på einser, og det går akkurat forran uten valsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk under 8X15 ET 20 med brutalvalsing/voldtekt av skjermene. Da har jeg valsa og latt skjermen stå i spenn med valsa og med de nederste festeskruene til skjermen løse, for så å stramme disse før valsa løsnes. Skjermen flukter da ikke med døra i nedkant, ettersom den da peker svakt utover.

 

I følge avataren din trenger du ikke valse stort: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du bredder felgene kun utover vil jo innpresset forandre seg, så må vite hvor bred felgen er i utgangspunktet og regne ut hva innpresset blir med 7,5" bredde:)

Men jeg har 7x15" ET25 på einser, og det går akkurat forran uten valsing.

 

7x15" ET25, med gewinde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7x15" ET25, med gewinde?

 

Jepp, ikke skrudd veldig lavt da, har 175/50 15 dekk og subber kun litt med nedbremsing i sving, men har i alle fall bra klaring innover mot gewinde både forran og bak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ikke skrudd veldig lavt da, har 175/50 15 dekk og subber kun litt med nedbremsing i sving, men har i alle fall bra klaring innover mot gewinde både forran og bak:)

 

Går kanskje for den dekkdim da: rock :

 

Flere som har gode innspill?: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.