#1 Skrevet Mars 26, 2011 Driver å assisterer en kompis i jakten på en Golf 5 GTI om dagen. Var å kikka på en 05mod km.stand ca.100000 idag. Jeg er selv mekaniker på VAG, men denne type motor har jeg aldri vært borti tidligere så trenger litt assistanse og tips fra noen som har peiling. Saken er at den høres litt ut som en dieselbil på tomgang, men motoren fungerer som den skal bortsett fra dette. Har lest et par steder her inne at det er flere som skriver at de har denne lyden i motoren og at det er normalt. Stemmer dette? Vurderer å få bilen sjekka hos møller i Oslo for å være på den sikkre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2011 Ja, tomgangslyden på den motoren er nesten flau. Hadde samme motor i min A4 (2.0 TFSI) og den hørtes ut som en diesel. Søk på youtube, der ligger det mange eksempler! Det kan også komme rakling fra ene kammen, den som driver en bensinpumpe, og lyd fra kjedestrammeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2011 min 2.0tfsi høres ut som en diesel på tomgang og det er normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...