Hvordan sette tenningsfordeler riktig?- 2,2 10V 85-mod

Anbefalte innlegg

Etter motorbytte er jeg veldig usikker på hvordan tenningsfordeler skal settes inn riktig.

Har sjekket at 0 merket på svinghjul og prikken på kamhjuldrev står i riktig posisjon. Det jeg da lurer på er hvordan rotor på tenningsfordeler skal stå? ser det er ett merke på fordeleren som sikkert skal stemme over ens med ett eller annet. Fordeleren har vakumslange og står på en 2.2 10v.

Noen som har fasaiten? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når svinghjul står i O posisjon er det klar for tenning på sylinder nr 1, ergo skal rotor og stå klar for å tenne på nr 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder kun som grunninnstilling: Rotor skal peke mot merket i fordelerhuset.

fordelerNGAAR-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder kun som grunninnstilling: Rotor skal peke mot merket i fordelerhuset.

fordelerNGAAR-1.jpg

har prøvd meg på det, men har en annen type rotor, ein meire rund type, litt usikker på hva som peker hvor på denne. var hvertfall ikke antydning til noen start. den starta før jeg tok av fordeleren. så er bare den det står på : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det da det samme hvilke retning/posisjon rotoren blir satt inn, så lenge den peker mot den streker på fordeler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det da det samme hvilke retning/posisjon rotoren blir satt inn, så lenge den peker mot den streker på fordeler?

Ja, det er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.