#1 Skrevet Mars 27, 2011 (endret) da var det dags for service på bilen min, så når dagene var telt ned å eg startet bilen min, stod det selfølgelig service i displayet. men den indikerte også Olje. er dette fordi eg skal bytte olje på bilen, eller er det et problem med evt føler? peilet oljen, å har full olje på den. Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2011 Hvis gul lampe for oljenivå lyser, og du er sikker på at det er nok olje, så er det feil ett sted.. Den lampen lyser ikke om bilen skal ha service;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2011 den å service bytter på å vise seg i "kjørecomputeren" er avbildet ei rød oljekanne, så står det olje under. å peilepinnen vises no vertfall full 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2011 Ser at du har en 1.8T, og hvis den er RØD så ville jeg stoppet med engang, og ikke kjørt en meter til.. For da tyder det på lavt oljetrykk, som er "vanlig" på disse, med tett oljesil.. Km stand? Og hvilken olje kjører du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2011 kjører på royal purple olje, byttet olje samt filter i november. KM stand er rett under 200.000 KM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2011 Da ville jeg evt fått målt oljetrykket jeg, for å luke ut instrument/følerfeil.. evt deretter tatt ned bunnpanne og byttet sil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2011 ok, takker. vil det evt vært ulyder i bil om sil er tett/lavt oljetrykk? er ikkje noke spesiell ulyd sist eg startet, men har hatt problemer med en slags Skranglelyd som av og til har opstått ved oppstart, men deretter dabbet av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2011 Ja du vil kunne høre ulyder i toppdeksel, fra kjedestrammer... Klarer ikke beskrive lyden med tekst desverre.. Husk at trykkindikatoren ikke varsler/fungerer før du har passert 2000rpm.. I værste fall da, om silen faktisk er tett, så KAN kamkjedestrammer ha blitt påvirket av dette, pluss pumpe.. Men det er ikke ofte dette er tilfelle etter min erfaring:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2011 takker. igår eg peilet oljen, så var den full. (motor var varm) idag peilet eg, da var den tom. startet så opp å stoppet igjen med engang, da kom det olje. er dette vanlig? hørte også litt små "klakking" fra toppdeksel. hadde ingen oljelampe når eg startet, men ruset opp til 2000, å da begynte den. så eg får vel evt bare få bilen på verksted å sjekket. takker så meget for hjelpa så håper eg ikkje alt e ødelagt, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2011 etter 2 testdager på meg med oljelampe, så klarte dem ikkje å få opp oljelampa på verkstedet. er vel egentli flaks for meg, å verdt pengene for å få bilen friskemeldt. dei fant litt skum i oljen min, så kan være denne, ellers fikk eg bytta føleren. å nå ser det ut som alt funker noen som har erfaring med Royal Purple olja? verkstedet sa at det var så lite spesifikasjoner opplyst på oljeflaska, å at om lampa kom opp igjen, ville han ha prøvd å bytte olje. dem hadde alså ingen kjennskap til denne olje på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...