Feil på gasspjeld Golf (defekt motorstyreenhet)

Anbefalte innlegg

Har en 1,4L motor med motor kode AKK som jeg får feil på gassspjeld. 2001mod

Feilen sier urealistisk signal til vinkelføler G187 og G188.

Bilen fungerer bra kald men da den blir varm kommer motor lampe og disse feilene og bilen slutter og da og får maks 3000omdr. har byttet gasspjeld(da det gamle ikke lot seg grunn instille) og fikk samme feil uten om da feilen om grunninstilling.

Bilen går helt normalt frem til den er nære 90grader. G62 er også ny samme meg kamaksel giver G40 da det var feil på denne også.

så er kun feilen på disse vinkel følerne som er igjen.

noen som har vært borti dette problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei fant denne på TT Forum "engelsk side" men mulig det er til hjelp.

I had a problem with my throttle body that brought up fault codes relating to the throttle body angle sensors, although the symptoms weren't the same as yours.

 

On mine, whist driving along on a few occasions, the EPC light would come on and the engine revs were restricted until the ignition was cycled.

 

There are two variable resistors (angle sensors) connected to the throttle flap that feed the throttle position back into the ECU. They operate in tandem so the ECU can compare the two signals. If the signals don't correspond with each other the EPC (Electronic Power Control) light comes on and the ECU limits the engine revs. This is a fail safe system so that a faulty signal doesn't result in the throttle opening fully when it shouldn't.

 

The two variable resistors are behind the black plastic cover that's held on with several clips. I removed the throttle body from the car, took it to a clean location, and very carefully unclipped and removed the black plastic cover. With the lid off, the variable resistor strips can be cleaned with a cloth and ideally a bit of electrical contact cleaner (I used a bit of WD40). You need to be very careful as the pick ups of the variable resistors are fragile and I seem to remember that there's something in there that's spring loaded that tried to escape!

 

After cleaning the variable resistors, refitting the cover and fitting the throttle body back into the car I've not had any trouble since. I can't guarantee that this will resolve your problem but with the throttle body angle sensor fault codes it may well be worth a try.

 

Her oversatt med Google Translate.

 

Jeg hadde et problem med min spjeldhus som førte opp feil koder knyttet til spjeldhuset vinkel sensorer, selv om symptomene var ikke det samme som deg.

 

På min, whist kjører langs på et par anledninger, ville EPC lyset lyser og motorturtall var begrenset inntil tenningen ble syklet.

 

Det er to variable motstander (vinkel sensorer) koblet til gassen klaff som fôrer gasstilling tilbake i ECU. De opererer i tandem, slik at ECU kan sammenligne de to signalene. Hvis signalene ikke samsvarer med hverandre i EPC (Electronic Power Control) lys kommer på, og ECU begrenser turtall. Dette er en fail safe system, slik at en feil signal ikke resultere i gasspådrag fullt når den ikke burde.

 

De to variable motstander er bak det svarte plastdekselet som er holdt på med flere klipp. Jeg fjernet spjeldhuset fra bilen, tok det til et rent sted, og veldig forsiktig unclipped og fjernet det svarte plastdekselet. Med lokket av, kan den variable motstanden striper rengjøres med en klut, og ideelt sett en bit av elektrisk kontakt renere (jeg brukte litt WD40). Du må være svært forsiktig som henting av variable motstander er skjøre, og jeg synes å huske at det er noe der inne som er fjærbelastet som forsøkte å rømme!

 

Etter rengjøring av variable motstander, montering av trekk og montere gass kroppen tilbake i bilen har jeg ikke hatt noen problemer siden. Jeg kan ikke garantere at dette vil løse problemet ditt, men med spjeldhuset vinkelføler feil koder det kan godt være verdt et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier takk for tipset har prøvd dette nå og ingen forbedring.

I tillegg har jeg samme feilen ved begge gasspjeldene. og kommer først ved nærmere 90grader.

Noen andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.