Anbefalte innlegg

Nå har audien min fåttt girkasse problemer igjen. Denne bilen har hatt gjentatte girproblemer med forrige eier.

Nå begynte det med at synkroniseringen på 3 gir gav opp. I dag vil den ikke i 1,og revers.

Er dette noe kjent problem? Er en 1996 , 90 hk TDI.

Tror girkassekoden er cpc. Hvilke kasser kan jeg bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er et kjent problem har jeg inntrykk av, spesielt synk ringen på 3 gir har en tendens til å gi seg virker det som.

 

Har en CPC kasse stående som du kan få kjøpe om du vil, bare send meg en PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpna kassa i dag og det er synkroniseringsringer for 3 gir som er delt i 3 biter. En av bitene hadde kilt seg bak en skiftegaffel og derfor ville den ikke i 1 og revers.

Kassen er en BAA, opprinnelig fra en sein Audi 80 TDI. Tilsvarer nesten en CPC etter hva jeg har funnet ut.

Tingen er den at denne bilen har hatt dette problemet for 7 gang nå. Det er den 3 eller 4de kassen som står i bilen.

Jeg tror det må være at det er for mye svingninger fra motoren som forårsaker brudd på synkroniseringsringen.Siden det ikke er dobbelmassesvinghjul på denne.

Ny ring er bestilt . Var på lager på Skesmo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt oppe kassa og byttet synkringen på 3gir. Den var delt i 3 deler.

Det rare er at det er sikkert den 7 gangen dette skjer på denne bilen. På den 3 girkassa.

Har en teori at det er for mye svingninger i vevakselen som forårsaker dette. Det er ikke dobbelmassesvinghjul på

denne ,etter hva jeg har kommet frem til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bekrefte av CPC kasser er søppel. fatter tok livet av flere hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne tråden igjen da problemet er kommet tilbake !

Solgte bilen til en kjenning rett etter at jeg fiksa kassa. Nå har den altså begynt å trøble igjen.

Jeg sitter laaannngt til havs og får ikke sjekket noe selv på den, men han sier den bare går i 1 og 2 gir.

Jeg vil tro det er noe av det samme problemet som sist. Knekt synkroniseringsring som legger seg i mellom sjaltearmene.

Nå vi ny eier skaffe en annen kasse. Hvilken kasse er det da best å få tak i ? Passer kasse fra bil med pumpedysemotor på den gamle 1Z ,90hk motoren. Bilen har også PP764 dyser montert og skal få custom map så snart jeg kommer meg på friperiode.

Derfor var tanken også å bytte clutchen. Hva slags clutch bør monteres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.