Vurderer Touran, Er det stor forskjell på 140hk og 170hk 2.0tdi?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en 2007/2008 Touran varebil og lurer på dere som har prøvd begge deler om det er verdt de ekstra pengene for en 170hk utgave. Skal og ha DSG.

 

Noen erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har prøvd begge deler altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd Touran, men prøvde Passat 3C med begge motorene da den var ny. Synes ikke det er voldsomt stor forskjell på dem. Det er vel bare 30Nm forskjell i dreiemoment på dem, ikke all verden. Da Passat'en var ny hørte jeg flere ble anbefalt 140hk fremfor 170hk av selgere, til tross for at de i utgangspunktet hadde tenkt seg 170hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel si at det er avhengig av hvor du skal bruke bilen. I by vil 140hk virke kvikkere. Kjører du derimot mye langkjøring synes jeg 170hk er riktig så fin.

 

Motorene er mer forskjellig enn man kanskje tror: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=101181&highlight=140+tdi+170

 

Også her kan du finne mer info om forskjellen: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=179621&highlight=2.0+tdi+140+170

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt begge og ville gått for 140 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt begge og ville gått for 140 hk.

 

hvorfor?

 

jeg har bare erfaring med 1.9tdi og selv om den er chippet kunne jeg tenkt meg litt mer guff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig fordi pengene en 170 hk koster er ikke verdt det.

En 170 er ikke så mye sprekere enn 140 hk.

 

Ikke att jeg har prøvd bilene så lenge att jeg kan si det sikkert men vil tro 170 hk og tung høyre fot spiser dekk som blir dyrt i lengden.

 

1.9 og 2tdi er veldig mye mer forskjell enn 140 og 170

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser bare ESP-lyset oftere stort sett. I fart er det jo greit, men personlig hadde jeg nok ikke brukt de ekstra kronene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fart er det greit ja , men er ikke som du "trenger" de siste trøkket for verken å kjøre forbi eller å komme deg fram.

Ved pådrag så bruker den jo uansett mer dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Økonomisk sett er en 140hk best, men når jeg skal ha DSG, skinn og webasto så er det flere 170hk tilsalgs enn 140hk

 

Hadde ikke lyst å chippe denne gangen, siden bilen blir såpass ny at det er litt nybilgaranti igjen, pluss 2år med reklamasjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da foreslår jeg du gjør som du vill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, 170hk touran DSG kjører fra A6 Allroad med 2.7Tdi 180hk, det gjør absolutt ikke 140hk. :)

 

Litt mer bunndrag i 140hk'en da, mer trøkk over 2000rpm i 170hk.

Og du kan ikke chippe Touran med DSG, da dreper du kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart du kan chippe med DSG. Trillet rundt med 430nm i Golfen en god stund uten problem. Men jeg tar likevel ikke ansvaret om det ryker.

 

170hk motoren er forøvrig kjent for å levere mer enn lovet fra fabrikk. Oppmot 190hk og 380nm er ikke uvanlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, man kan ikke chippe 170hk med DSG. Kassa tåler maks 350nm, noe den motoren har orginalt. Og som du sier, noen har tilogmed over det orginalt. Sier seg selv at den kassa får ett kort liv etter chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun prøvd 140hk selv,

men av Touran vare ville jeg nok kjøpt 170 "neste gang" da det er mer futt

Og den ekstra avgiften ikke er så ille på varebilen som personbilen.. (personbil ville jeg gått for 140)

 

 

Eks: (nybilpriser iflg vw.no)

Touran Vare DSG 6

Highline 140 310.610

Highline 170 315.610

 

 

Touran 5-seter DSG 6

Highline 140 388.970

Highline 170 409.580

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, man kan ikke chippe 170hk med DSG. Kassa tåler maks 350nm, noe den motoren har orginalt. Og som du sier, noen har tilogmed over det orginalt. Sier seg selv at den kassa får ett kort liv etter chip.

 

Som sagt. Funket fint hos meg. Når det gjelder chip vil jeg heller vært enda mer skeptisk til var varmgang, turbotrøbbel og svinghjul. Som deg anbefaler jeg det ikke. Turboen min gikk åt skogen. Om det skyldes chip er naturligvis aldri godt å vite, men det hjalp sikkert ikke i positiv retning. Men gud så moro det var med chip :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også prøvd begge og derfor ble det 170dsg på meg. Ang dekkforbruk syns jeg ikke det er så ille. Merker bra forskjell om du har en henger etter. Har før øvrig min til salgs nå http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27241137

 

Fin bil, eneste feil er at det er en 2007 modell, Vil gjerne ha 2 år med reklamasjon viss jeg kan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ser den. Har if super forsikring på den som dekker alt av havarier og elektriske feil som skulle dukke opp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.