Blå røyk og sorte prikker fra eksos? Skoda octavia RS 1,8 T 180 hk.

Anbefalte innlegg

Ser ut som det ingen ende tar med denne bilen...

Spørsmål :

Har er VRS 180 hk med k04 kit med sw fra chipsenter..

Greia er at jeg har satt på sprell ny turbo, nytt grenrør, nye slanger tur retur til turbo, forge resirk ++.

http://www.034motorsport.com/turbochargers-and-accessories-turbo-kits-k04-001-turbo-upgrade-kit-transverse-18t-p-18540.html

Forrige eier hadde noen problemer med turboras, jeg fikk ras på samme bil en uke etter jeg kjøpe den, da satt det k04 på den..

Tok den med til turboservice Høvik der forrige eier hadde betalt 13 tkr for den men de var ikke hjelpsomme... Så de demonterte den for meg, men ga egentlig faen i å gjøre noe mer, sa det bare var å kaste.

Nå til spm.

Når jeg starter bilen, la si den går i 10 min på tomgang.. Ryker ingenting !

Gasser jeg litt på tomgang da den har stått ryker det en smule blått ,tok a4 trikset å la et ark over eksos, da på de 10 min, ikke en eneste flekk !

men når jeg gasset kom det litt damp samt noen svarte partikler, olje ? samt man ser at røyken er en aning blå..

Gir jeg på med den ryker det nada ! Kun tomgang å at den står en stund så når jeg da gasser litt kommer det litt blårøyk..

Tatt komptest, ok

Turbo er ny, men seff, kan jo skje men ??

Ventiltettninger?

Tett veivhusventilasjon ?

håper på non vettuge svar !..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med Johan på chipsenter? Kan være han har noen kloke svar? På en annen side syns jeg det er smålig at Skoda kaller en 1.8t for VRS.... Men men .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket oljetrykket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med Johan på chipsenter? Kan være han har noen kloke svar? På en annen side syns jeg det er smålig at Skoda kaller en 1.8t for VRS.... Men men .....

Spurt han nok om denne bilen tror jeg :)

Det skal sier, det er litt smålig. for noen rs bil er det ikke.. :P

fik klemt ut 228 hjulhk da, så samsvarer litt mer men :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket oljetrykket?

Skal sjekke dette ja, men om det er lavt oljetrykk ville den varslet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er sikkert fin den! Men tenkte på det at hvis føleren for oljetrykk er gåen så vil den jo ikke vasle, har hatt turbohavari selv for ikke lenge siden, og blei fortalt at hvis jeg hadde kjørt med bilen etter havariet, så kan det skje kanske mye kjipt inne i motor som gjør at noen strammere i toppen ikke vil kunne tette godt nok og gjør at oljetrykket ikke oppnås. Eller hvertfall noe liknende.. Føleren sitter rett ved siden av oljefilteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke dette ja, men om det er lavt oljetrykk ville den varslet ?

Bob bob, om der ikke er trykk vil bli varslet om alt er ok, men om trykket er for lavt så er ikke det sikkert....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.