Er det like dempere og fjærer på golf 1 og 2?

Anbefalte innlegg

Hei alle eksperter!:)

Kan dere hjelpe meg? Jeg har hørt rykter på at det er samme støtdempere og fjærer på golf 1 og golf 2(?)

Stemmer dette??? : klø :

Jeg har fått mangellapp fra Biltilsynet : mad : Jeg har justerbart senkesett på min bil nå så jeg må skaffe meg komplett orginalt sett til min golf cab 1980 for å få godkjent den...

Kan jeg da bruke deler fra mk2 eller mk3??

Takker for svar fra alle som kan gi et vettugt svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer ikke.

Hvorfor ikke bare få gewinden godkjent så slipper du tull med det senere?

Juster til lovelig høyde --> 4-hjuls kontroll (1000-1500kr) --> SVV for innskriving.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også ha papirer på at lysene er justert:)

Det er forøvrig Golf/Jetta (og Vento) MK2 og MK3 som passer overens, samt Corrado.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer ikke.

Hvorfor ikke bare få gewinden godkjent så slipper du tull med det senere?

Juster til lovelig høyde --> 4-hjuls kontroll (1000-1500kr) --> SVV for innskriving.

Hei Hans!

Får ikke godkjent bilen inn fra Sverige med senkesettet da den blir av biltilsynet klassefisert som "markert ombygget", selv om jeg har papirer på senkesettet.. Det betyr at jeg ikke får reget den som veteran (forenklet besiktigelse)

Jeg klarer ikke å skaffe papirer på blant annet maks akselvekt osv på den gamle bilen. Har snakket med importør Møller, men får beskjed om at de ikke har så gamle biler i sine lister.: bh :

Altså at de ikke kan hjelpe meg med godkjenningspapirer på selve bilen.

Derfor må jeg bygge den tilbake til orginal stand for å kunne få skilter på den...

Men da forstår jeg det slik at jeg ikke kommer noen vei med å kikke etter dempere osv fra mk2/3??

Andre tips for å skaffe godkjenningspapirer på selve bilen? Jeg har snakket md TUV og de kan bare skaffe et dokument på at bilen er "slik den skal være" i Norge, men ikke konkrete tall (ECEdokument) på det jeg mangler.

Norge er et rart land.. godkjent i Sverige og hele EU men ikke i Norge..:confused:

Noen som eventuelt har fjærbein liggende til golf 1??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også ha papirer på at lysene er justert:)

Det er forøvrig Golf/Jetta (og Vento) MK2 og MK3 som passer overens, samt Corrado.

Hei Mats.

Takk for kjapt og klart svar:)

Da må jeg på hogger`n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.