#1 Skrevet Mars 29, 2011 Fylte original grønn VAG servo olje på vår Golf 3 idag fordi servoen pep og beholderen viste seg å være tom. Fylte på mens vi pumpet (svingte frem & tilbake i fri mens motoren gikk), lyden forsvant, og servoen fungerte toppers. Enn så lenge var vi veldig fornøyd, men ..... så ser vi at det lekker olje ut under bilen...... Trodde først vi at det var overløpsolje fordi vi hadde fyllt på for mye olje, men dessverre ser vi at det drypper olje fra servosnekken/tannstangen under bilen. Er dette mulig å reparere med "Power Steering Leak Stopper" eller tilsvarende midler, eller ved å gjøre andre midlertidige reparasjoner? Eller må som jeg tror tannstangen rett og slett byttes? Har heldigvis funnet mange brukte og komplette tannstanger /Servo snekker på nettet med god kvalitet til 1200-1500 kroner, men jeg vil bare vite om dette er rett medisin før jeg bestiller en slik? Og - er det en stor jobb å skifte, og trenger man flere deler før jobben kan gjøres? Og kan bilen benyttes til litt kjøring i mellomtiden, f.eks. kjøring til mekaniker, eller må den taues? Takknemlig for alle gode tips og råd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2011 Har funnet ut på nettet at Omega 917 er tingen å prøve her. Skal visstnok selges på Mekonomen, men finner det ikke på Mekonomens webbutikk her i Bergen. Fungerer med å utvide gummipakninger som har tørket inn, og koster ca. 350 kr. + pr. flaske. Skal visst være gode ting? Kommentarer??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2011 Hvis du skal bytte tannstang vil nok denne tråden hjelpe deg noe på vei. Er riktig nok til Mk2, men er ikke store forskjellene i forhold til din bil. Jeg har prøvd Omega 917 på mine biler uten at det har gitt merkbart resultat, men trenger ikke bety annet enn at det har vært for stor lekkasje hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...