Feilmelding på Luftfjæringen på Allroad

Anbefalte innlegg

Jeg mottar følgende feilmelding når jeg kjører diagnose med VAG-COM.

01772 - Level Control Pressure Sensor (G291).

Problemet er at bilen ikke vil heve seg over nivå 1. På enkelte ekstremkalde dager, så har jeg opplevd at bakenden på bilen har senket seg. Mistenkte derfor lekasje i luftbelgene, men så kan den plutselig stå i et par måneder og fortsatt holde seg på samme nivå.

Har lest litt rundt på utenlandske forum, men har ikke funnet noe klart svar på dette problemet.

Noen som har kjennskap til denne feilmeldingen?

Bil:

Audi Allroad 2.7 bensin 2001 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

har nettopp vært gjennom feilsøking av denne feilen selv. I mitt tilfelle viste det seg at G291 ventilenheten var helt ok, men at armen til en av nivåsensorene var delvis løs - Kulen i "kuleleddet" var ute av ledd, noe som jeg har ordnet (midlertidig?) ved å presse den inn igjen med en vanlig tang.

En grei måte å feilsøke problemet på dersom du har VCDS/vag-com er å monitorere G291 ventilene (åpen/lukket) i lag med verdiene som rapporteres inn fra nivåsensorene. Dette kan gjøres via modul 34, gruppe 005,006 og 007.

I mitt tilfelle ble ventilen til hjulet med defekt nivåsensor av og til stående åpen uten at den delvis defekte nivåsensoren raporterte inn endret høyde. Nivåreguleringen tok da unormal lang tid, og følgende melding ble logget:

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

G291 feilmeldingen var altså i mitt tilfelle ganske misvisende...

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg har bare freeware versjonen av Vag-com, men håper det gir tilgang til å sjekke G291 ventilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjere det nok ikkje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bringer denne opp igjen jeg..

Noen som vil kjøre en log med vag-com på sin Allroad, altså modul 34, gruppe 005/006/007 og dele verdiene..?

Får G291 feilmeldingen av og til, men har ny kompressor og belger for kort tid siden.. følger med på ventilene og sensorene i vagcom, men når jeg gjør det skjer ingen feil selvfølgelig! :)

Her er bare øyeblikksinformasjon fra min bil:

124.0 Front1 no units

128.0 Front2 no units

137.0 Rear1 no units

141.0 Rear2 no units

70.0°C Pump temp (5-95C)

0.00 bar Reservoir pressure (3.58-15.96 bar)

OFF Reservoir valve OFF=Closed

OFF Pump ON|OFF

OFF Front valve1 ON|OFF

OFF Front valve2 ON|OFF

OFF Rear valve1 ON|OFF

OFF Rear valve2 ON|OFF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.