Anbefalte innlegg

Jeg leiter som en gal etter felger til bilen min, og lurer derfor på om 17" blir for smått på en A3 8L? Mange forskjellige dim. å velge i dekk i allefall. Vil ha bilen lavest mulig og uten wheelgap! :) (gjerne lavere enn på bildet!)

Nå står coiloversa på bånn og jeg har 215/40-18 rundtom, ET 35 foran med 5 mm spacer, og det subber akkurat foran. Bak er det ikke noe problem. Har lyst på typ 195-205/40-17 og heller space ut mer for å poke litt! Men spørsmålet om det blir alt for smått eller wheelgap med 195/40-17 f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at du må opp på 18". Kommer selvsagt an på hvor mye du skal senke, hvor bredt det skal være etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det jeg er redd for, men nå har jeg 215/40-18 og det subber akkurat i skjermen. Jeg vil ha felgen i allefall 10mm lenger ut. Da er 205/35-18 minste dimmen, og de koster 6000 fra dekkonline.com. Noe jeg helst ikke vil bruke på bare dekk.

I 17" får man jo "alle" dim. så det hadde vært mye lettere om det hadde gått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo rart med så små hjul da, i 17" er jo 225/45-17 mest riktig eller 225/40-18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om å gå ned til 215-35/18?

Edit: ser at du har 215-40/18, så forskjellen er vel ikke så alt for mye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et bilde som viser hvor lav bilen er? Eg forstår ikke helt at dette subber hvilket senkesett er det du har og har du byttet stabstaget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et bilde som viser hvor lav bilen er? Eg forstår ikke helt at dette subber hvilket senkesett er det du har og har du byttet stabstaget?

Legger ved bilder nå. Det er Ta technix som står helt på bånn. Det subber såvidt i innerskjermen sånn det er nå (5mm spacer på). Når jeg hadde 3 mm spacer subba det i demper/fjæra.

Har ikke noe stabstag nei. Men styrer ikke det bare stivheten? Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" kan bli kult med rett senk :)

Få valsa litt å smalere gummi så kommer du enda lenger ned ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det egentlig å valse med innskjerm? Må jeg kjøre uten det? Og for å få lavere enn nå, må jeg fjerne hjelpefjæra foran og justeringsskrua bak da? Eller er det andre løsninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har innerskjermer, noe modifisert men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk rimelig STOR forskjell på 215\40 og 215\35x18:)

får mye bedre plass og enda lavere bil med 215\35:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit, men bredden blir jo fortsatt et problem, da de 215 dekkene jeg har nå subber. Derfor jeg tenker på 17". Finnes jo omtrent alle bredder. Gira på mye mer strekk, og heller space ut for å poke litt.

Dekkene jeg har nå er 215/40-18, 195/40-17 er 4.14 cm lavere, men spørsmålet da er åssen det blir i forhold til skjermen. Får jeg da wheelgap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med 215 profil så strekker dekkene seg faltisk mer:) hatt mange 215\35 dekk selv, å det er faktisk mye større forskjell enn man tror:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :) Skal se på noen felger og høre litt rundt i morgen. Hvis jeg ikke finner noe, så regner jeg med at jeg prøver 215/35-18 så lenge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig:) skal du ha det skikkelig lavt å tøft så skaff deg orginale polerte TT parabol felger=) også monterer du på 185\35x17, da kan du få det LAVT=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer den ikke til å stå i bakken da? Hehe. Har mest lyst på 17", sånn at jeg kan kjøre med mer strekk og felgen mest mulig ut. Men det jeg frykter er at enten så står bilen i bakken, dvs helt i bakken for at det blir værst, eller så får jeg wheelgap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med 195/40 har for lav lasteindeks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med 195/40 har for lav lasteindeks

Hvor mange av disse wheel-whores karene er det som kjører med lovlig loadindex tror du:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes 17" kan være kult på 8L, men da må det være riktige felgene også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange av disse wheel-whores karene er det som kjører med lovlig loadindex tror du:p

Men som du vet, strekker du dekkene utover hva som er godkjent iflg STRO/ETRO minsker den effektive loadindex. Når du da kjører med dekk som ikke har høy nok lasteindeks,er jo ikke det noe som er sikkert funker hver gang.....

Selv om andre oppfører seg som idioter, trenger man jo ikke å oppføre seg som idiot selv :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leiter som en gal etter felger til bilen min, og lurer derfor på om 17" blir for smått på en A3 8L? Mange forskjellige dim. å velge i dekk i allefall. Vil ha bilen lavest mulig og uten wheelgap! :) (gjerne lavere enn på bildet!)

Nå står coiloversa på bånn og jeg har 215/40-18 rundtom, ET 35 foran med 5 mm spacer, og det subber akkurat foran. Bak er det ikke noe problem. Har lyst på typ 195-205/40-17 og heller space ut mer for å poke litt! Men spørsmålet om det blir alt for smått eller wheelgap med 195/40-17 f.eks?

Har sett flere som kjører med 215/40 17 på A3/A4/Audi 100 og det ser bare helt idiotisk ut i mine øyne! Ja det blir mye bedre med megasenk, men jeg ville ikke starta med helt feil hjuldim og så prøvd å få dette til å se bra ut etterpå. Jeg antar frontfangeren din må ligge nedi bakken før du får lukka glippa i skjermene.

Ville heller vurdert 205/40 18 eller 225/35 18. 215/35 18 er like små hjul som 215/40 17, men den større felgen gjør det litt bedre, men du får samme utfordring med glippa i skjermen.

215/35 19 ville jeg selv satt på en slik bil hvis målet var lowrider med felgstørrelse som ser bra ut i hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel ikke opppføre seg som idioter om man kjører med feil loadindex vel??

da er vi nok mange idioter her på forumet.

Han spurte hva han skulle gjøre får å få bilen lavere, å da er det 35 profil på 18" som gjelder!

eventuelt gå ned til 17" får å få det ekstremt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel ikke opppføre seg som idioter om man kjører med feil loadindex vel??

da er vi nok mange idioter her på forumet.

Han spurte hva han skulle gjøre får å få bilen lavere, å da er det 35 profil på 18" som gjelder!

eventuelt gå ned til 17" får å få det ekstremt.

Bilen blir akkurat like lav med 225/30 19 som med 195/40 17, bunnpanna kan ligge nedi bakken på begge biler, så inget poeng å velge 17 toms felger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både du og jeg/de andre veit at det er flere faktorer enn størrelse på dekk og felg som spiller inn også, Runar;) 19" ser fort mer massivt ut på en så liten bil kontra noen felger som er en tomme eller to mindre.

Jeg hadde lett valgt breie 17/18"ere fremfor smalere 19"ere anyday. Det er faktisk ikke alle som tenker at jo større felger det er, dess bedre er det. Kan presse på 18"ere på Golfen min også, men det hadde jo sett dumt ut uansett hvor lavt jeg hadde fått det.

mk2newstruts.jpg

Så kan man jo bare forestille seg hvordan Golfen så ut med kjørehøyde.

Men dette var bare min mening:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.