#26 Skrevet April 4, 2011 Både du og jeg/de andre veit at det er flere faktorer enn størrelse på dekk og felg som spiller inn også, Runar;) 19" ser fort mer massivt ut på en så liten bil kontra noen felger som er en tomme eller to mindre. Jeg hadde lett valgt breie 17/18"ere fremfor smalere 19"ere anyday. Det er faktisk ikke alle som tenker at jo større felger det er, dess bedre er det. Kan presse på 18"ere på Golfen min også, men det hadde jo sett dumt ut uansett hvor lavt jeg hadde fått det. Så kan man jo bare forestille seg hvordan Golfen så ut med kjørehøyde. Men dette var bare min mening:) Det er var jo drittøft ift Steffan 8x14 som bare hadde sett ut som en prosjektbil som burde vært ferdig i 1995, men som kom nå istedenfor A3 er ikke en liten bil, og jeg mener det er mer feil å sette på hjul som er mye mindre enn orig.dim enn å pushe felgstørrelse litt. 225/45 17, 225/40 18, 225/35 19 og 225/30 20 er akkurat like store hjul, dvs med samme felgbredde også er det ikke snakk om smale 20 tommere eller brede 17 tommere, hjulet er likt. Ja man får lettere på mindre og bredere felg fordi dekkstrekket "starter lengre unna skjermen". Men man må også se på radiusen på hjulbuen vs radius på felgen, doruller på stor bil ser ikke bra ut fra siden, selv om bilen ser rå ut rett forfra. jeg ville gått for et kompromiss, 18 eller 19 tom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 5, 2011 Men man må også se på radiusen på hjulbuen vs radius på felgen, doruller på stor bil ser ikke bra ut fra siden, selv om bilen ser rå ut rett forfra. jeg ville gått for et kompromiss, 18 eller 19 tom. Det er det viktigste ja, og høyden på hjulbuen ift felgen og radius på felg/dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 5, 2011 Hmm, blir ekstremt vanskelig dette føler jeg. Hehe. Tror jeg bare beholder felgene jeg har så lenge, kjøper noen andre dekk og heller ser ann om det dukker opp noe værsting hjul. Men tror dere wheelgap/høyde kan bli et problem på 215/35-18 igjen? Burdre jeg da heller gå for 205/40-18? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 5, 2011 Hmm, blir ekstremt vanskelig dette føler jeg. Hehe. Tror jeg bare beholder felgene jeg har så lenge, kjøper noen andre dekk og heller ser ann om det dukker opp noe værsting hjul. Men tror dere wheelgap/høyde kan bli et problem på 215/35-18 igjen? Burdre jeg da heller gå for 205/40-18? Det skulle vel være mulig å få bilen ned på bakken og se bra ut med 215/35 18, men pass på at bærearmen ikke havner i konflikt med andre deler under bilen når den skrus for lav, vet dette har vært et problem på A3 med KW gewinder på sen 90-tall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...