Anbefalte innlegg

Nøkkelfri adkomst sluttet å fungere igår helt uten grunn. Satte bilen ifra meg på en parkeringsplass, gikk inn på et kurs, kom tilbake og da var det ingen reaksjon å få.

Har hørt om problemene rundt sensorene men tviler egentlig på det siden jeg har prøvd alle dørene på bilen.

En opplagt garantisak men ville bare høre her først om noen vet om det kanskje er noe småtteri sånn at jeg slipper å levere inn bilen. Har forøvrig nettopp byttet batteri i fjernkontroll.

Noen som kan ha en formening om hva dette kan være?

Bjørn Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Stian..

Gikk en tur i garasjen med nøkkel og reservenøkkel. Først fungerer ingen dører men bagasjeluka åpner seg som normalt, med begge nøkler. Så åpner jeg førerdøren manuelt med knappen på nøkkelen, jeg åpner og lukker døren for så å låse med å berøre sensoren på håndtaket.

Da er alt normalt igjen og Keyless fungerer utmerket igjen... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var bra det ordnet seg!

Hva kan årsaken være?

Du kom deg inn i bilen ved hjelp av res. Nøkkeln i keylessnøkkelen?

Men fikk du da startet bilen?:P hvordan er dette om batteriet i nøkkelen blir dødt under reise , og du kommer tilbake til bilen? F.eks på gardemoen elns.

Bare lurer..

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei åpnet bilen med knappen på fjernkontrollen, bare selve nøkkelfrisystemet som var dødt. Har man ikke strøm på nøkkelen og ikke tilgang til reservenøkkelen, må man ty til reserveløsning nr 2, det skal følge med et liten plastnøkkel som skal settes inn i en liten hul plast-ting som er likedan som selve nøkkelen. Dette kan man starte bilen med. Den lille plastnøkkelen er for å åpne dørene med.

Årsaken mistenker jeg er lav spenning på batteriet som følge av mye småkjøring, at bilen kutter ut "unødvendige" ting som blant annet keyless...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde noen ganger at om jeg låser bilen med fjernkontrollen, må jeg låse den opp med fjernkontrollen osv.

Om du har lav spenning på nøkkelen så vil dette stå i fis når du starter bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde noen ganger at om jeg låser bilen med fjernkontrollen, må jeg låse den opp med fjernkontrollen osv.

Om du har lav spenning på nøkkelen så vil dette stå i fis når du starter bilen.

Ja jeg vet det, byttet for et par mnd siden på selve fjernkontrollen. Det er batteriet i bilen jeg mistenker har lav spenning.

Funfact: Det var først idag jeg skjønte at jeg også kunne låse bilen ved å berøre sensoren, har alltid helt til idag hver gang låst bilen med fjernkontrollen :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funfact: Det var først idag jeg skjønte at jeg også kunne låse bilen ved å berøre sensoren, har alltid helt til idag hver gang låst bilen med fjernkontrollen :o

Hvordan? Ved å beføle etter gått ut av bilen?;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan? Ved å beføle etter gått ut av bilen?;p

Beføle faktisk :P

Ja ved å berøre sensoren på dørhåndtaket når man skal låse og forlate bilen. Leste det i linken du la inn lengre opp i tråden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, hehe, ja? Du beføler vel dama og? Ikke berører?:P

Hehe.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, hehe, ja? Du beføler vel dama og? Ikke berører?:P

Hehe.. ;)

Hehehe joda ;) Er glad i bilen min, men sjelden jeg beføler den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var desverre dødt igjen når jeg skulle dra fra jobb ikveld. Det MÅ være strøm-relatert, kan ikke tenke meg til noe annet. Bilen har blitt brukt kun til små-kjøring de siste ukene.

Får vel låne meg utstyr for å måle spenningen samt lade batteriet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Rart, har du ikke batterisjekk på

Mmi'en? Under CAR og setup ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Rart, har du ikke batterisjekk på

Mmi'en? Under CAR og setup ?

Nei om det er Battery bar du tenker på så må den aktiveres gjennom hidden menu som igjen må aktiveres med Vag-Com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dette? Har dessverre begynt å få trøbbel selv..fungerer kunn noen ganger:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dette? Har dessverre begynt å få trøbbel selv..fungerer kunn noen ganger:/

Vel det kan være noe feil med sensorene på dørene, mange har måttet byttet dem på garanti. Men i de fleste tilfellene har bilen lav spenning. Er bare å stikke innom Møller for å poppe inn VAS'en så ser de.

Tror forøvrig det kan være ustabilt noen ganger, av og til når jeg låser er det en forsinkelse på et par sekunder ifra når jeg tar på sensoren til døren låses. De sjekket sist jeg var innom men ingen feilkoder var å finne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok. Må ringe Møller å høre..

Har virket knirkefritt frem til for 1mnds tid siden, da begynte den å tulle litt..

Men idag så sluttet den helt å virke, bare bakluka som fungerer..

Ang batteriet på bilen så har jeg ikke sjekket dette idag, men skal ta en måling.

Hvordan er det om batteriet i "nøkkelen" er dårlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok. Må ringe Møller å høre..

Har virket knirkefritt frem til for 1mnds tid siden, da begynte den å tulle litt..

Men idag så sluttet den helt å virke, bare bakluka som fungerer..

Ang batteriet på bilen så har jeg ikke sjekket dette idag, men skal ta en måling.

Hvordan er det om batteriet i "nøkkelen" er dårlig?

Samme dealen tror jeg, nøkkelfri-funksjonene slutter å fungere. Mange har diskutert levetiden på batteriet i fjernkontrollen, noen skifter fire ganger i året mens andre èn gang hvert andre år. Jeg har byttet èn gang allerede, 100,- på Møller mener jeg å huske det var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Må prøve å skifte batteri da å se om det blir..

Tenkte også å koble meg på med Vagcom for å sjekke eventuele feilmld..

Fungerer det på bilen din nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Må prøve å skifte batteri da å se om det blir..

Tenkte også å koble meg på med Vagcom for å sjekke eventuele feilmld..

Fungerer det på bilen din nå?

Ja nå fungerer det utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig, begynte plutselig å fungere igjen ..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.