Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i noen år kjørt med 19",( 235/35 R19) på s6 c4. Vurdere å gå ned i felgstørrelse og da til 17" (245/40R17).

Årsaken til at jeg vurdere å bytte er for å ivareta mer komfort.

Spm. mitt er ganske enkelt. Vil man merke noen større forskjell på denne profilen? Hvis det er minimalt velger jeg heller å beholde 19", og sparer penger på nye felger. Kjøper da bare nye dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du vil ihverfall får mer profil/gummi på felgen. men hvor mye komfort , det blir en smak sak. andre ting vil spille inn senke sett osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har org. dempere og fjærer. Ikke sportsunderstell. Tenker mer om 5 mm forskjell i profil vil gjøre noestort utslag i det fra og telle antall småstein i asfalten til å føle det litt mer komfortabelt. Vil bare ha litt innspil fra folk som har prøvd 17" og 19" på en og samme bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 17" på vinterhjul og 19" på sommer, riktignok berre prøvd sommerfelgane på i 1 vekes tid men den store forskjellen er ikkje der. Subber litt meir men det har nok med senkingen min å gjere:p Litt greit å ha felger som fyller litt ut og, synes 17" er litt lite på ein såpass stor bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig liker jeg 18" best på C4.

 

Men 245/40 17" er iallefall deilig å kjøre på :)

Synes 19" blir litt stylter... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor 245/40-17? Nærmest ift. rulleomkrest sammenlignet med 235/35-19 blir vel da å gå for 235/45-17. Det er vel mer kurant dimensjon også? Med den dim. du nevner blir det jo 1,6 cm mer gummi. Tror nok du vil merke det. Med 235/45-17 blir det ca 2,3 cm mer gummi.

 

Vil vel tro 18" kler bilen godt, men da blir det vel noe mindre vinning ift. komfort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi 245/40-17 er orginal dim på S6 :) Og 255/40-17 på S6 plus :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi 245/40-17 er orginal dim på S6 :) Og 255/40-17 på S6 plus :)

 

Greit nok, men hvis han har brukt 235/35-19 kan han like så godt bruke 235/45-17 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 16" (225/50/16) vinterfelger nå og på tørr asfalt kjennes det ut som bilen flyter. Er lagt utenfor komfortsonen når bilen er like responsvillig som en sjark. Støtter Bård Even med 18". Har kjørt med det selv i flere år nå og er akkurat passe sportslig, men samtidig komfortabel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 16" (225/50/16) vinterfelger nå og på tørr asfalt kjennes det ut som bilen flyter. Er lagt utenfor komfortsonen når bilen er like responsvillig som en sjark. Støtter Bård Even med 18". Har kjørt med det selv i flere år nå og er akkurat passe sportslig, men samtidig komfortabel.

 

Helt enig her. Blir nok å kjennes ut som det er noe løst i bakstillingen. Kjørte med 16" vinter felger okt nov i fjor, var rask med å finne tak i ett sett 18" da jeg syntes bilen var litt for "vuggete"

For å si det enkelt, høyprofil dekk fjerer mye sidelengs..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.