Turbotrykk i kjørekomputer?

Anbefalte innlegg

Har sett noen som har turbotrykksmåler i kjørekomputeren. Men jeg har ikke samme kjørekomputer. Jeg har den lille som er på venstre side i speedometeret. Der hvor en ser drivstoff forbruk, snitt hastighet o.l. Er det noen som vet om det går ann å montere turbotrykksmåler i denne? Går det ann å montere turbotrykksmåler på en diesel bil? Hadde vært litt kult å ha dette mest for "show" ;) Bilen er for øverig en -99 Bora highline tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det går fint ann å sette på turbotrykksmåler på en tdi... har det selv... bare litt mere jobb enn på en bensinbil. jeg har målerne i A-stolen jeg da.

 

liten arbeidsbeskrivelse:

 

trenger:

 

1stk turbotrykksmåler

1stk bremsenippel

1stk baufil

1stk drill med like stort bor som er på bremsenippelen

litt lim

og slangen som skal til måler (denne følger gjerne med)

 

slik gjør du:

 

1: trekk slagen gjennom torpedoveggen og plasser instrumentet der du vil ha da og se at det er nok slange til instrumentet.

 

2: bor et lite hull på toppen av innsugslagen i motoren (over intercoolern er det best trykk)

 

3: kapp av bremsenippelens nederste del rett under gjennende, sett denne ned i hullet og lim rundt

 

4: start opp bilen og instrumenter skal fungere

 

tips: visst instrumetet står å dirrer mye på tomgang kan dette løses ved å ta to metal plater og borre to hull i hver ende, sette så slangen i midten. Da har du mulighet til å strupe slangen litt så du blir kvitt dirringen i målern.

 

lykke til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.

Får se om jeg får gjort dette en gang. Men er det noen som vet om det går ann å få det i kjørekomputeren? Eller går det kun på den som er større/bensinbiler.

På g60 med kjørekomputer er det vel allerede lagt inn? eller er jeg på villspor nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at du kan få det i kjørekomputeren. men, da må du ha kjørekomputern i mellom sedometeret og turtellern. men, andre så får du ikke det på din. dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.