#1 Skrevet April 1, 2011 (endret) Motoren har tikka 360 000km 1. Tror den mangler vakum i toppdekselet, mener man skal høre turtalløkning når man tar av påfyllingslokket? hva kan dette skyldes? alle vakumslanger skal være hele. 2. Gammel slitt motor, ventiltikking og oljelukt fra eksos kjører nå med 10W-40 delsyntetisk. Vil det å bytte til feks. 5W-50 gi mindre lekkasje fra slitte ventiltetninger og stempler? Burde jeg fortsatt kjøre delsyntetisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2011 Uppdate. 1. Det virker som at vakumet fungerer, slanger er intakte osv. Jeg lurer nå på luftfilterboksen, den har et spjeld for varm/kald luft. Spjeldet fungerer, men når skal den liksom suge kald luft? Og er den strengt tatt nødvendig? 2. Lurer nå på om oljelukten i eksos er fra oljedampen ifra toppdekselet? Sjekka pluggene, og dem var fine. Så jeg lurer på å teste ved å lage en catch tank for oljedampen. evnt bare et filter rett på toppdekselet. Noen tips/formeninger om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2011 Uppdate. 1. Det virker som at vakumet fungerer, slanger er intakte osv. Jeg lurer nå på luftfilterboksen, den har et spjeld for varm/kald luft. Spjeldet fungerer, men når skal den liksom suge kald luft? Og er den strengt tatt nødvendig? 2. Lurer nå på om oljelukten i eksos er fra oljedampen ifra toppdekselet? Sjekka pluggene, og dem var fine. Så jeg lurer på å teste ved å lage en catch tank for oljedampen. evnt bare et filter rett på toppdekselet. Noen tips/formeninger om dette? 1. Det er da langt bedre at den suger kald enn varm luft. Dette opplegget med kald- og varmluftsspjeld på injectionmotor er noe jeg kun har sett hos VAG. For mye varm luft -> lavere tetthet -> lavere effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...