#1 Skrevet April 1, 2011 Norsk bildelsenter har en olje som heter Castrol GTX professional 15w-40 som de anbefaler til 2,5 TDI. Etter det jeg kan se på castrol sine hjemmesider er dette en vanlig mineral olje, de påstår dette er den oljen som er anbefalt til Audi 2,5 TDI V6 motoren stemmer dette? trudde det var bare full syntetisk som gjalt på nye motorer. Noen som kan svare meg fort på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2011 Motor kode : AKE hk: 180hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2011 Det står i instruksjonsboken kode på den oljen du må ha 50x.x Oppfyller Castrol GTX professional 15w-40 krav her er ikke det noe problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2011 Generelt så er det mindre friksjon i syntetisk, jeg bruker derfor aldri noe annet på min V6tdi. Med 15W så finnes det oljer som gir raskere smøring når den er kald. Litt underlig tips du har fått Men det er vel ikke kjørt så mange grundige tester under like forhold på disse bilene til at man med sikkerhet kan si hva som er best. Kamslitasje får du uansett, før eller siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...