rust i hjulbue på a4 04 garanti?

Anbefalte innlegg

Har fått slike "rustbobler" i høyre bakskjerm på bilen,og lurer på om det er en garantisak?,er det ikke 12 års rustgaranti på audi?.

Bilen er en 2004 modell audi a4 som er registrert i 2003

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på du får det på garanti da dei seier att det er påvirka frå utsida/steinsprut.

Den einaste muligheten din er jo att detr er gjort noko dårlik arb, der før, da maks 5år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ser dårlig ut for at jeg kommer til og få det på garantien da ja desverre,var egentlig det jeg trodde å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men du vet ikke om du får det på garanti før du har fått vist bilen.

høyre bakskjerm er jo ikke akkurat det stede man får mest steinsprut da og er det bobler tyder det på å komme fra innsiden og ikke ytre påvirkning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg,får nesten sende på møller bil en mail.

Skader ikke å spørre de,før jeg legger denne saken på hylla.

En ting er sikkert,at vis jeg skal begynne å slipe ned rusten og lakkere over det selv

så blir det ikke like bra som før.

Det som er litt kjedlig med det,vil jo at bila skal være så fin som mulig i lakken ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 12 års røstgaranti på audi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk dekka ny bakluke på en 10 år gammel golf 4. og dette var i bunnen av bakluka. mine argumenter var at det kom vann inn fra håndtaket som rant inn på innsiden av falsen i bunnen av luka, og at det hadde begynt å ruste pga det. de mente at tidligere eier hadde lukka luka over noe som stakk litt for langt ut av luka, slik at det hadde blitt slått av noe lakk og så dannet seg rust. jeg er jo enig i at det kan godt være grunnen, men de laget en sak på det, og jeg fikk det godkjent. må si jeg hadde ingen tro på at det skulle bli godkjent, men etter en måned kom det brev med time for bytte av bakluka. så må jo si at det var svært god service. de hadde også argument om at man skal si fra i rimelig tid, slik at det blir billigst mulig for dem å rette opp feilen. og på 10 år gammel bil, og så mye rust det var, så må jeg jo si jeg var seint ute. man vet iallefall ikke før man går og viser bilen :) det er for øvrig 12 års garanti mot gjennomrusting så vidt jeg har skjønt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at du fikk dekka det på garantien :),sendte en mail til Møller bil om det her for noen timer siden.

Så får vente å se på hva de sier om det.

Har egentlig ikke noe særlig tro på at jeg får det på garantien.

Men er lov å bli positivt overraska isåfall ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skal det sies at jeg ringte dem først, men da var det ikke snakk om når jeg forklarte. men jeg kjenner en som jobber der, han sa det var mye enklere om en kom opp og lot dem få se :) ting blir gjerne litt anderledes da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis med en 01 mod audi som har fått rustbobler på taket av alle plasser.

dette er vel noe som han bør ta opp med audi da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han bør vel prøve å kontakte dem han også ja.

Jeg får ta turen innom vis jeg får et negativt svar på mailen.

Men dro du bare innom verkstedet å lot de se på bilen din du eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg bare kjørte innom, og så var det en med og kikket på det. og så tok han noen bilder, og lagde sak på det. så fikk jeg brev i posten etter ca seks uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

jeg fikk nye 2skjermer forrige uke på vår a6 2,8 avant 99 så ser ikke noe problem med at du skal få,

de dekket allt leverte den på morran klar i 12 tia tips ring å mas en del på de+ oppmøte

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det ;),skjønner at jeg ikke bør gi meg med det,vis jeg får avslag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg svar fra møller bil om at de har satt opp en time

for besiktigelse om 2 uker,så da får man bare håpe på det beste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått vite noe mere ennå: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fant rustbobler på venstre forskjerm, gikk til møller. Di målte lakktykkelsen, tok bilder, og 3 uker senere var det en ny skjerm, lakka og montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått vite noe mere ennå: klø :

 

 

 

Litt seint svar :P ,men jeg får ingen verdens ting på garantien fra Møller.

Var innom de,og en fra verkstedet var med rundt å så på bilen min og mente at flere deler av bilen var blitt omlakkert så da får jeg ingen ting på garantien.

Hadde egentlig ikke de store forhåpningene heller, har aldri fått noe særlig bra service fra Møller tidligere av heller. Fikk kort tid etterpå melding fra Møller om at jeg måtte komme inn for kontrollering av coilene fordi skulle sjekkes evt.byttes på fabrikkens regning fordi det forelå en oppdatering,men jeg fikk ikke nye coiler og fikk bare det svaret jeg selv visste fra før av at det ikke var noe feil med bilen :P .

Kunne i det minste bytta coilene når jeg først var der synes jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja også kunne du jo fått nye dekk med det samme du var innom ?

 

Noen ganger lurer jeg på hvordan folk tenker....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja også kunne du jo fått nye dekk med det samme du var innom ?

 

Noen ganger lurer jeg på hvordan folk tenker....

 

Det er bare at jeg blir frustrert over at jeg har vært en god kunde til Møller bil og synes at det er rett og rimelig å få noe tilbake noen ganger.

Jeg skjønner godt at det vis bilen er omlakkert så er den det.

Men for alt det jeg vet, så kunne det ha vært Møller som har omlakkert den. Skjer i serviceboka,så har tidligere eier vært en god kunde hos Møller bil.

 

Annen sak er det med coilene, når jeg må ta meg fri for å møte opp på møller bil klokken halv 8 om morgenen for å få høre at det ikke feiler bilen noen ting. Noe som jeg visst før jeg dro oppover, man merker fort om en av coilene er defekte.

Så vis det er slik at coilene har en svakhet, så synes jeg det har vært rett og rimelig at coilene på samtlige A4` er av den modell blir byttet ut.

Da kommer det mest sannsynligivs før eller siden til og være en del coiler som tar kvelden rundt om kring i verden fordi det er en svakhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen nødt til å være handlet ny i Norge? Min er importert, og HVIS det skulle vise seg at det skulle komme noe

djevelskap så hadde det vært FLOTT om man hadde kunnet få dekt "skadene" :)))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.