#26 Skrevet April 2, 2011 tror du skal finne deg ett annet multimeter jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 2, 2011 Mulig at regulator er kokko, og har tatt livet av batteriet ditt, mulig begge deler må byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 2, 2011 Jøss, den var ny.. Det er laderegulatoren som sitter på dynamoen som bestemmer ladespenningen. Jeg vet de fleste er satt på 14.5 volt og du kan få tak i 15volt utganver, men 16volt og 17 volt var ganske høyt. Du som har en relativt ny bil har sikkert mye elektronikk i bilen og det spørs hva de systemene synes om denne spenningen. Jeg ville tatt kontakt med møller og hørt hva de sier. Du skriver at du målte 13V når alt var koblet av, mener du at du koblet fysisk av en av polene? Tenkte det samme ang. elektronikken. Glem det jeg skrev om 13V når alt var koblet av. Litt mye tall og ting går i surr i hodet tror du skal finne deg ett annet multimeter jeg;) Tror nok det funker som det skal Mulig at regulator er kokko, og har tatt livet av batteriet ditt, mulig begge deler må byttes. Mulig? Har ikke råd til å bytte begge deler bare for å prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 2, 2011 Møller har utstyr for å måle både batteri og ladefunksjon på bilen din, de vil kunne eliminere feil Alt. så har biltema en batteritester jeg er veldig fornøyd med, art.nr: 151370 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 2, 2011 Skal ringe Møller på mandag. Er bare glade jeg kan bruke den, men uansett litt skeptisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...