Får ikke start. Batteriproblem? - 2004 Audi A3 2.0 FSI

Anbefalte innlegg

tror du skal finne deg ett annet multimeter jeg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at regulator er kokko, og har tatt livet av batteriet ditt, mulig begge deler må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, den var ny.. Det er laderegulatoren som sitter på dynamoen som bestemmer ladespenningen. Jeg vet de fleste er satt på 14.5 volt og du kan få tak i 15volt utganver, men 16volt og 17 volt var ganske høyt. Du som har en relativt ny bil har sikkert mye elektronikk i bilen og det spørs hva de systemene synes om denne spenningen.

Jeg ville tatt kontakt med møller og hørt hva de sier.

Du skriver at du målte 13V når alt var koblet av, mener du at du koblet fysisk av en av polene?

Tenkte det samme ang. elektronikken. Glem det jeg skrev om 13V når alt var koblet av. Litt mye tall og ting går i surr i hodet :P

tror du skal finne deg ett annet multimeter jeg;)

Tror nok det funker som det skal :P

Mulig at regulator er kokko, og har tatt livet av batteriet ditt, mulig begge deler må byttes.

Mulig? Har ikke råd til å bytte begge deler bare for å prøve :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har utstyr for å måle både batteri og ladefunksjon på bilen din, de vil kunne eliminere feil :)

Alt. så har biltema en batteritester jeg er veldig fornøyd med, art.nr: 151370

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ringe Møller på mandag. Er bare glade jeg kan bruke den, men uansett litt skeptisk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.