Bilen flyter/seiler ved sving/nedbremsing

Anbefalte innlegg

Har porblemer med at bilen flyter/seiler i svinger og i nedbremsing. Merker ingenting ved bykjøring, men hvis jeg kjører i 60+ i en sving slår esp'en seg på og bilen blir veldig ustødig i veibanen. Virker som om rumpa på bilen slenger. Det samme skjer også ved middells kraftig nedbremsing, foreksempel når jeg kjører av motorveien. Da virker det som om bilen løfter seg bak og rompa begynner å slenge ut til den ene siden. Bilen det gjelder er en Audi TTQ

Hva kan dette være? har en kamerat som også har det samme problemet med sin TT og han fikk påpek på EU at lenkearmene(de som støtter stabstaget?) var slitt. Kan dette være årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lenkearmene kan være årsaken på det, sjekket demperene også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lenkearmene kan være årsaken på det, sjekket demperene også?

nei, har ikke det. men jeg hadde bilen min inne på EU forrige uke og den ble godkjent. Men, var faren min som hentet den og han sa at de hadde snakket om at et stag var litt slitt, så da tolker jeg det dithen at det kan være lenkearmene.

Har nytt justerbart senkesett liggende hjemme så skal skifte det og se om det blir noen endring:)

Andre årsaker til at den kan oppføre seg sånn da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senket? Er hjulstilling riktig justert?

Sjekk også lufttrykket ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senket? Er hjulstilling riktig justert?

Sjekk også lufttrykket ditt.

Er senket med 30mm senkefjærer, men er tatt firehjulskontroll etter dette. Lufttrykket er slik det skal være:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var også veldig vinglete. Helt håpløst når det var glatt. Da var det dekkene som var helt feilslitt urunde. Hadde kjørt en god stund på mye senk før jeg tok firehjulskontroll så jeg ba jo om det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var også veldig vinglete. Helt håpløst når det var glatt. Da var det dekkene som var helt feilslitt urunde. Hadde kjørt en god stund på mye senk før jeg tok firehjulskontroll så jeg ba jo om det.

ja, det kan jo hende, men det som er rart er at det ble betydelig verre etter jeg skiftet til nye vinterdekk. antagelig fordi de satt bedre på veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåene foringer i langsgående bærearmer bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter hansi, når jeg kjøpte A3en så var den HELT jævlig og kjøre, og disse hadde da sluppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.