Bygge om til skivebrems bak, Golf mk1?

Anbefalte innlegg

Siden bremseband, spindel, og lagere er utslitt bak, lekte jeg litt med tanken på å bytte til skivebrems bak. Men fra hvilken bil skal jeg ta delene ifra? Har hørt det skal passe ifra Golf mk2, stemmer dette? Bare å ta av allt fra bakstillinga (spindel, caliptere, klosser, skiver) på den? Så bør jeg vel også sette på en bremsemaster ifra en Rocco 2 16v og handbrekkwire ifra Rocco 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette spørsmålet synes jeg at jeg svarer på ca en gang i måneden. Tror det skal være en del tips å finne ved å bruke den nevnte funksjonen....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gjøre det enkelt og konkret da, du trenger: Spindel, caliper, skiver, klosser(om du ikke kjøper nye, da må du ha hjulager og som sitter i skive)

Du kan ta dette fra: Golf2,golf3, vento, passat, corrado og eldre audier som har 4x100. Funker med de fleste håndbrekksvaire. Men gjerne greit å ta et mål først...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette spørsmålet synes jeg at jeg svarer på ca en gang i måneden. Tror det skal være en del tips å finne ved å bruke den nevnte funksjonen....;)

 

Joda... den har blitt brukt uten noe særlig resultat på temaet, men så har jeg ikke så god greie på den saken da :P

 

Da blir handlelisten følgende: Spindler, calipper,skiver, klosser og hjullager fra Golf 2 GTi, rocco 2 16v bremsemaster og rocco 2 handbrekkwire bare for å ha det klinkende klart ;) Hva tror dere biltilsynet vil si? De kan jo ikke klage for å ha oppgradert fra trommel til skiver bak vel, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spindler nye er svindyrt, koster 1850 kr, pr.stk, så kjøp de brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spindler nye er svindyrt, koster 1850 kr, pr.stk, så kjøp de brukt.

 

Er du sikker på den prisen? De koster nemlig under 400 kr per stykk i Danmark....

 

Høyre

Venstre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, det var prisen på bremsekaliperbraketter fra golf 1 gti

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på den prisen? De koster nemlig under 400 kr per stykk i Danmark....

 

Høyre

Venstre

 

Hmm... så jo bra ut, men ABS (har ikke ABS) og komplett (hva mener de med det,at det følger med bolter o.l)? Desverre så er erfaringen min ganske så begrenset da dette er min første bil, så jeg har ikke helt sett hvordan allt henger isammen. Det er litt derfor jeg har begynt på dette prosjektet, jeg vil lære ;) Desverre så har jeg ingen jeg kjenner rundt omkring i området som kan litt om bil og sånn så jeg må lære av meg selv og snille folk her på forumet som kan gi meg råd og vink.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snille folk er vi da:)

 

Har utført denne type bremsebytte utallige ganger før så kan maile/PM deg en forklaring helt fra basic fra du har hjulet på til det er på plass igjen. Med momenter og bilder viss jeg har slikt i arkivet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snille folk er vi da:)

 

Har utført denne type bremsebytte utallige ganger før så kan maile/PM deg en forklaring helt fra basic fra du har hjulet på til det er på plass igjen. Med momenter og bilder viss jeg har slikt i arkivet...

 

Det er klart dere er snille folk, har fått masse tips her ifra :tilber:

Får kanskje tak i komplett bakstilling ifra en Golf 2 91 mod, så da blir det lettere. Bare å flytte over alt ifra bakstillingen regner jeg med, så slipper jeg å lete etter deler på nettet :)

 

Men hva med biltilsynet? Kommer de å si noe at jeg har skivebrems bak (negativt)? Bilen er blitt ombygd fra 1,5C til 1,8GTi, men ikke godkjent ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.