Anbefalte innlegg

I forbindelse med bytte av støtdempere bak, så ble jeg oppmerksom på at begge kalipperene bak på bilen ('95 Passat 2.0 16v) var veldig trege og lå litt inn på skiva. Ser derfor ut til at jeg må gjøre noe med disse.

 

Er det noen som har gode tips til hva man bør gjøre med kalipperene?

Kjøpe rep.sett og demontere / overhale selv, eller kjøre erstatningskalippere uorginal og passe på disse bedre enn hva tidligere eiere har gjort med de som står på til meg i dag?? Er jo en viss prisforskjell så innspill i forhold til vanskelighetsgrad og tidsforbruk mottas med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner ikke med at kalipperne på Passat er værre enn Audi 80-100. Jeg har selv overhalt kalippere til begge de bilene, det er veldig enkelt og ganske fort gjort. Ikke koster pakningssettet all verden heller.

 

Men jeg er usikker på om det vil hjelpe på problemet ditt, da du ikke får "delt" kalipperen og sett inni. Det er kun stemplet du får tatt ut.

 

Men prøv ihvertfall å overhale begge først, og så får du heller kjøpe erstatning dersom de ikke blir noe bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.