#1 Skrevet April 1, 2011 Hei, jeg lurer på om jeg skal få overhalt motoren min, men jeg lurer på CA hvor mye det vil koste, noen som har overhalt disse motorene og hvor mye kostet det tilsammen? jeg har en "smelle lyd" i toppendekselet når jeg gir på og slakker av, jeg vet ikke hva dette kommer av og lurer på om motoroverhaling er like så greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2011 Det kommer veldig ann på hvor slitt motoren er. Kan man f.eks bruke opp igjen stemplene, så blir det betydelig billigere enn å måtte kjøpe nye + borring av blokk. Fra 20-50.000 koster en overhaling, sånn ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2011 Hvis du lurer på hvordan dette gjøres så er det en som har dokumentert nettopp dette her inne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68151&highlight=overhaling+3b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2011 jeg vet ikke hva dette kommer av og lurer på om motoroverhaling er like så greit. Jeg ville ikke overhalt en motor med feil, uten å finne ut årsaken først. Hva om dette har å gjøre med bensin eller tenning å gjøre, da har du muligens samme problem etter overhalingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2011 Det høres ut som om lyden kommer fra inni motoren sansynligvis toppen, jeg har fått en til å se på det og han sa at jeg burde ta av toppdekselet for å se om noe var slitt der, men jeg har også høyt oljeforbruk så lurer på om overhaling er lurest... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2011 Driver med det samme selv. Ifra 10-25 000kr. Litt etter hva man gjør selv og ikke. Gjør man alt selv klarer man rundt 20 lapper med H råder og smidde stempel. Skal man sette bort alt er det priser ifra 25 000 - 80 000kr. Nå har jeg ikke alt i hodet, men mener KRB var billigst, og sarpsborg motor service var dyrest. Cylmo i tr.heim skulle ha 43 000kr +mva med stempler og råder. Jeg var så heldig og fikk noen som kunne hjelpe meg, så da sparer jeg mye og lærer enda mer. Kjetil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2011 Bør vel sjekke ut litt mer først, vet ikke om den har blitt værre i det siste, men på våler så hadde du mye blårøyk på tomgang. Ofte er det turbon som er synderen da, så finn ut hvor lyden kommer ifra, og hvor olja blir av først er nok lurt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 3, 2011 Blårøyken kom pga av gåen servopumpe, spruta olje alle veger hvis du tenkte på det som ut rundt skjermer, panseret. turboen er nesten ny og har ikke noe slark i det hele tatt, så tviler på at den heller bruker olje, jeg tenkte å bytte til h-profil råder og ha resten originalt, bytte pakkninger og lager ventilseter og løftere, samt få en til å gjøre det svart:=) (mange av de på toten) den legger ikke noe olje som jeg finner, bare svetter alle steder der det er pakkinger, standard på en gammel bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 3, 2011 Blårøyken kom pga av gåen servopumpe, spruta olje alle veger hvis du tenkte på det som ut rundt skjermer, panseret. turboen er nesten ny og har ikke noe slark i det hele tatt, så tviler på at den heller bruker olje, jeg tenkte å bytte til h-profil råder og ha resten originalt, bytte pakkninger og lager ventilseter og løftere, samt få en til å gjøre det svart:=) (mange av de på toten) den legger ikke noe olje som jeg finner, bare svetter alle steder der det er pakkinger, standard på en gammel bil.. Ja, røyk bra med blårøyk fra motorrommet, men jeg tenkte på all den blårøyken som kom ut av eksosanleget. Mulig du har en av de spesialmodellene med eksosdreven servopumpe? Kan jo være motoren i seg selv da som har ett litt høyt oljeforbruk? Gikk godt bilen din, men hørtes vel ikke helt 110% frisk ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 3, 2011 Var lekkasje rundt tomgangsregulatoren, det er fikset nå, men jeg lurer på hva jeg burde evt kjøpe inn til overhaling, ventilløftere, ventiler osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 3, 2011 Veit du om noen andre steder enn 034motorsport som selger det jeg trenger? de er jo så sinnsykt dyre... blir jo moms, frakt og toll oppattpå der att.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 3, 2011 Originaldeler kan du kjøpe ifra f.eks Autohausaz.com Et eksempel på toppakningsett: 034 skal ha $265.00 Autohausaz: $134.89 Bare et tips da jeg holder på å bestille selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2011 Originaldeler kan du kjøpe ifra f.eks Autohausaz.com Et eksempel på toppakningsett: 034 skal ha $265.00 Autohausaz: $134.89 Bare et tips da jeg holder på å bestille selv Et annet tips er at de ikke har pakningssett på lager og restnotert på ubestemt tid: rolleyes så heller bestill her http://www.germanautoparts.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 3, 2011 Er 3b motoren til 200 og 2 HELT den samme, tenker da kun på innvendig, siden mye av det rundt motoren er forskjellig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 4, 2011 Er 3b motoren til 200 og 2 HELT den samme, tenker da kun på innvendig, siden mye av det rundt motoren er forskjellig. Det er likt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 6, 2011 Sjekk ut rosten-performance.com, han har alt du trenger, slipper å betale frakt fra andre siden av kloden også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...