Anbefalte innlegg

Dersom det er noen som har prøvd seg på montering av RNS-E Navi i Audi a3 8p, kan dere ta kontakt med meg?

 

Det skal jo passe inn, jeg lurer på hvor mye arbeid det er, hvilke deler som trengs og hvor jeg kan kjøpe disse delene fra.

 

Hva kommer morroa til å koste meg totalt? (med mva, toll osv. dersom utstyret må kjøpes fra utlandet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har så langt ikke kommet noen svar til mitt innlegg. Jeg har imidlertid funnet mye informasjon på webben som jeg tenkte jeg skulle dele;

 

For å installere RNS E navi i A3 8P med fabrikkmontert Concert anlegg trenges følgende deler (dette er så langt jeg har kommet):

 

1. RNS E enheten: VAG part nr. 8P0 035 192 -> Finnes også på ebay.de

2. Nytt utstyrsrack (tysk "schacht") som har plass til 2 DIN enhet (RNS E): VAG partnr. 8P0 858 005 A

3. Ny klimabetjening koblet på utstyrsrack: VAG partnr. 8P0 820 043 A

4. Tilkoblingskabler: Har ikke delenr.

5. Antenne kabel: har ikke delenr.

6. GPS antenne: har ikke delenr.

 

Jobber videre med saken og håper at andre kanskje har nytte av dette også.

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har fått mye hjelp til å finne mer informasjon på utenlanske forum. Jeg har funnet følgende shop som hjelper til med nødvendige deler;

 

http://www.kufatec.de

De skaffer overgang til å koble RNS E enheten til ledningene og antenne fra Concert, samt GPS-antenne med kabel.

 

Her er en kjapp "oppskrift":

1. Fjern Concert stereo

2. Fjern klima-kontrollenhet

3. Skru ut utstyrsracket / buret

4. Sett inn nytt bur (dobbel DIN)

5. Sett inn ny (eller modifisert) klima-kontollenhet

6. Fjern plastdeksel på instrumentpanel og ta ut de 2 skruene som fester det

7. Fjern instrumentpanelet

8. Monter GPS-antennen i åpningen over instrumentpanelet

9. Strekk kabel fra GPS-antennen og ned til stereo anlegget

10. Sett tilbake instrumentpanelet

11. Koble kabel-adapterene til originalt stereotilkobling og antenne

12. Koble alt til RNS E enheten, inkl. GPS antennen

13. Monter RNS E enheten

 

Ferdig!

 

Jeg har en del bilder, men i følge de som har gjort dette er selve operasjonen ikke så vanskelig, forutsatt at du har alle delene.

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med prosjektet ditt? Har du gjort noe med det?

Vurderer sterkt å kjøpe meg navi til a3'en min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg sitter med samme navi som deg og lurer akkurat på det samme. Jeg har imidlertidig fått tak i alle delene jeg trenger. Den din cage saken er det ikke noe poeng å kjøpe på nettet, koster 100 lappen mer fra møller.. så du sparer faktisk penger hvis du er så uheldig å bli stoppet i tollen.

 

Er det Chorus kassett spiller du har eller ? Det har jeg.. temmelig kjedelig med radio ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk aldri gjennomført mitt prosjekt, har solgt A3en til fordel for A6. Lykke til, så vidt eg veit er det ikkje så veldig vanskelig å gjennomføre teknisk sett, så lenge du har alle delane som trengs (klima-enheten er vel det mest kostbare ut over sjølve RNS-E enheten).

 

Har en guide i PDF-form som eg kan sende (på engelsk) om du vil.

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har gjort dette? Og eventuelt har flere tips eller vet om ting som burder gjøres annerledes?

Og hva ligger delene og en brukt RNS-E enhet på?

 

Edit: Fant denne guiden og: http://www.ekstase.no/rns.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.