S2 3b går på 4sylindre, årsak var kontakt på dyse

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått sammen igjen bilen etter 4mnd.. startet som den skulle, men hørtes ut som en traktor. Dro ut pluggledning nr 4 og hørte ingen forskjell.. byttet pluggledning og alt var bra igjen. Når jeg startet den nå så gikk den like stygt. Har sjekket at det er gnist på pluggen, og pluggen er våt så den får bensin.. Har sjekket kompresjon også, i tillegg til å bytte pluggledning atter en gang.. Er det noen som har tips til hva dette kan være?: bh :

 

 

Edit: Sjekket kontaktene til dysene nå, og fant en løs ledning på dyse nr 4.. festet den igjen og motoren maler som en katt:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt fordelerlokk.

 

Man kan ha fin gnist når man kjører den på starteren, men når motor går med belastning blir sylindertrykket høyere og det blir tyngre for gnisten å tenne i sylinderen, og da slår det gjerne ut en annen plass,ofte gjennom fordelerlokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, det skal jeg sjekke ut!

 

Kan fordelerlokket være årsak til at bilen fusker noe voldsomt ved høyt turbotrykk? (over 1.5bar) For det problemet har jeg hatt en stund. Kjører med Msd tenningsforsterker og autronic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å skrive problem med fordeler , men... Den kjøpte jeg splitter ny når jeg hadde den og det er ikke lenge den har blitt kjørt etter det.

Om det er det som er problemet så blir jeg sinna ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å skrive problem med fordeler , men... Den kjøpte jeg splitter ny når jeg hadde den og det er ikke lenge den har blitt kjørt etter det.

Om det er det som er problemet så blir jeg sinna ;)

 

Ja, mener jeg leste det i en post her.. Er vel ingen måte å finne det ut på uten å bytte fordelerlokket..?

 

Har lenge tenkt på å bygge om til Autronic sm3 også, så jeg får en coil per sylinder.. så er jeg kvitt fordelerdriten.. Spørs om ikke det blir gjort nå snart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke om det er feilen..

 

Ja å kjøpe coil kit fra 034 eller no.. Hadde nokk ikke vært dumt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt fordelerlokk.

 

Man kan ha fin gnist når man kjører den på starteren, men når motor går med belastning blir sylindertrykket høyere og det blir tyngre for gnisten å tenne i sylinderen, og da slår det gjerne ut en annen plass,ofte gjennom fordelerlokk.

 

Nå er ikke jeg noen motorbygger som Ole, men en test for å se hvor langt gnisten klarer å slå over til jord vil si noe om den fungere under belastning, en rigg opp noe greier og prøv å få til en lang gnist, 10-15 mm burde gå bra i fri luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen motorbygger som Ole, men en test for å se hvor langt gnisten klarer å slå over til jord vil si noe om den fungere under belastning, en rigg opp noe greier og prøv å få til en lang gnist, 10-15 mm burde gå bra i fri luft.

 

Takk, jeg skal forske litt mer på det i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.