#1 Skrevet April 2, 2011 God dag. Nettopp kjøpt ny bil, og forrige eier opplyste at den er behandlet med en tilsvarende type behandling som Ditec el.l. Dette er gjort på Feinsmecker bilpleie eller noe slikt i Oslo. Fant ikke noe på Google på dette firmaet, så spørsmålet er igrunn hva slags type behandling denne gjengen utfører, og hvor "kraftig" vask denne behandlingen tåler. At den ikke skal poleres på konvensjonell måte vet jeg...men er jo mulig enkelte bilshampoer gir bedre resultat enn andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2011 Behandlinger av typen "di-tech" og lignende er etter hva jeg forstår rimelig hypet. Om du er glad i å holde bilen din pen selv og polere med maskin er det bortkasta penger. Noen som rett og slett har vært flinke til å markedsføre. Før jeg fikk interessen for seriøs bilpleie selv, hadde jeg di-tech på to biler. Asfalt drit og piggdekkstøv satt om lim på de bila også. Møkka må jo vekk på disse bilene også, så da er det bare å kjøre på med såper og avfettinger som det måtte passe. Om jeg skal anbefale deg noe så liker jeg Prickbort (avfetting), Surfex HD (avfetting), Orange Pre Wash, Optimum car wash, Chemichal Guys Gloss Workz osv osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2011 Har ditecbehandlet bil selv, og ønsker egentlig og bli kvitt dritten. Lakken er riktig nok blank, og virker ikke som at skitten sitter like hardt, men fremdeles mye swirls, RDS og steinsprut. Ikke veldig dybde i lakken heller. Men hvis man skal gå over med maskinpolering på en ditecbehandlet bil, er det bare å gi på eller? Har hørt om noen som pruduktene hasklumpet seg for.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2011 Tipper det er Feinschmecker Garage på Kalbakken. En som skal ha peiling det, uten at jeg vet så mye mer enn det. Har holdt på i over 20 år tror jeg. Teflonbehandling kan vel være så mangt. Kan være 1 års varighet på det, men det merker du selv når det slutter å perle seg på panser etc. Skal vel tåle greit type vanlig skum på selvvaskehaller etc. i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...