spm ang 1.8t med montering av k04 turbo

Anbefalte innlegg

hei, jeg satte på annet grenrør, å k04 turbo i dag. men får den ikke til å gå heller lade skikkelig, hva kan det være noen som har vert borti det før? men er orginal dumpventil(resirk) har det noe å si`? å bruker jævelig med bensin :S

 

noen som kan svare på hva det kan være. bilen er chipa, å det gjeler en audi a4 1.8t aeb. kan det være at jeg har stilt trykke for masse opp også? ladet 1.5-1.6 bar..

 

måtte bare spør for kan ikkje helt finne ut hva det kan være..

 

takk for all hjelp jeg kan få :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er chippen din tilpasset K04 turbo da? er den ikke det blir det feil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahhh, da er det nok det som er feil da, har ikke så veldig peiling på sånn chip greier jeg.. men turboen er jo alikevel ikke så mye større da? skal det ha noe å si det da asså?

 

bilen går å alt sånn bare at den er ganske treg på lade trykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er helt lik utvendig, forskjellen ligger i innmaten i turboen. Er ikke helt sunt for motoren din å kjøre rundt uten en chip tilpasset K04-en din.

 

En annen ting er at du kanskje må bytte bensinregulatoren din dersom du skal få nok fuel, men er ikke sikker på hvordan det er på AEB motoren. Og mest sannynlig dysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahhh skjønner, men da får jeg bytte til org turbo igjen da, er det mye hk forskjell på ko4 å ko3 eller?

 

er det lett å få taki k04 chip ell kan jeg programere den jeg har?.. den brukte sikkert 1.5-2 liter på mila nå:/

 

takker for svar..

 

foresten hvorfor er det ikke sundt? hva kan skje`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahhh skjønner, men da får jeg bytte til org turbo igjen da, er det mye hk forskjell på ko4 å ko3 eller?

 

er det lett å få taki k04 chip ell kan jeg programere den jeg har?.. den brukte sikkert 1.5-2 liter på mila nå:/

 

takker for svar..

 

foresten hvorfor er det ikke sundt? hva kan skje`?

 

240 hester er vel realistisk med k04 og 200 er vel maks med orginal turbo k03.Chipsenter fikser nytt program til deg kontakt Johan her på forumet.

Og jeg hadde ikke gitt bånn gass hvis bilen oppfører seg slik som du sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, stemmer.. nei, da får jeg la bilen stå da, for det er det som garantert er feilen da... at den ikke er chippa for k04...

 

koster en sånn chip da? noen som veit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aeb er i serien av 1.8t-motorer med minst dyser orginalt, og kjører 4bars bensintrykk orginalt. For å hente noe ut av en k04 på den motoren må du ha mer bensin, enten ved å gå opp til 5bars bensintrykk eller aller helst bytte dyser.

Dyser bestiller du på nett (kurant dollarkurs om dagen feks) etter at du har pratet med de som skal levere programmet. Står Chipsenter-programvare i golfen jeg har med k04 nå, og det fungerer bra.

På aeb må chip loddes inn, så du må nok sende fra deg hjernen. Er vel snakk om en 4-6000kr et sted hos Chipsenter.

 

Lykke til!

 

Edit:

Det er mange grunner til at bilen din nå kan gå som et dass, jeg mistenker at den kan gå i nødmodus, men få lest av feilkoder så finner du ut det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanskelig for å tro at forskjellen på de 2 turboene som lager dette problemet ditt. For optimal ytelse/sikkerhet må nok chip være tilpasset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta over turbo nå til org igjen å da var den helt fin igjen. så da får jeg heller selge den k04 turboen om noen skulle være interisert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.