2000 Audi A6 1,9tdi: Mister plutselig motorkraft?

Anbefalte innlegg

fatter'n har en slik 2000mod audi a6. 1.9TDI 110HK automat

jeg har lånt denne litt siden bruksmerca mi blei vraka

var ute og kjørte her om dagen med den. og helt uten forvarsel, midt på e6 så mista jeg motorkraften, akkurat som om turboen kutta

fikk quattroco til å ta diagnose på bilen. der kom det opp at måleverdi på LMM var feil. så byttet denne, uten at det hjalp i det hele tatt

uten at jeg er noen moderne bilmekaniker, så blei dette logga. og vi hadde en verdi på 1100ett eller anna mens bilen gikk normalt, og mens bilen går dårlig, så var det en verdig på 800ett eller anna på LMM

siden det ikke bedra seg med ny original lmm. så kan jeg ikke se at den er problemet

min far hadde dette problemet for ca 1 år siden og. da hadde en kar på møller gjøvik bare nappa av vakuumet på wastegate og satt på igjen noen ganger. siden så har den gått som den skulle

helt til nå

eneste feilkode i bilen var da LMM. ingen andre feil. men kom til å tenke på. kan N75 f.eks være synderen? vil denne gi noen feilmeld på bilen?

jeg er mest vandt med vag før 1994 :)

trenger noen tips her før min far stikker og kjøper ny turbo fordi han er fast bestemt på at det er WG som er problemet. siden armen er vanskelig og bevege :)

kan nevnes at bilen lader mellom 0.8 og 1.3bar. skal etter hva vi vet ikke være chippet

tips er hjertelig velkomment

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er armen som wg er festet til, så er det sot som hindrer de variable bladene i og bevege seg! Da må eksos huset taes av, og rengjøres for sot:) Meget kurant jobb om turboen ligger på benken;)

Så lenge det ikke er unormalt slakk i turboen, er dette måten og angripe problemet på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også sjekke etter vacumlekkasjer. Hadde det på min og den bare døde plutselig. Av og på med tenning, så gikk den greit igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg