2000 Audi A6 1,9tdi: Mister plutselig motorkraft?

Anbefalte innlegg

fatter'n har en slik 2000mod audi a6. 1.9TDI 110HK automat

jeg har lånt denne litt siden bruksmerca mi blei vraka

var ute og kjørte her om dagen med den. og helt uten forvarsel, midt på e6 så mista jeg motorkraften, akkurat som om turboen kutta

fikk quattroco til å ta diagnose på bilen. der kom det opp at måleverdi på LMM var feil. så byttet denne, uten at det hjalp i det hele tatt

uten at jeg er noen moderne bilmekaniker, så blei dette logga. og vi hadde en verdi på 1100ett eller anna mens bilen gikk normalt, og mens bilen går dårlig, så var det en verdig på 800ett eller anna på LMM

siden det ikke bedra seg med ny original lmm. så kan jeg ikke se at den er problemet

min far hadde dette problemet for ca 1 år siden og. da hadde en kar på møller gjøvik bare nappa av vakuumet på wastegate og satt på igjen noen ganger. siden så har den gått som den skulle

helt til nå

eneste feilkode i bilen var da LMM. ingen andre feil. men kom til å tenke på. kan N75 f.eks være synderen? vil denne gi noen feilmeld på bilen?

jeg er mest vandt med vag før 1994 :)

trenger noen tips her før min far stikker og kjøper ny turbo fordi han er fast bestemt på at det er WG som er problemet. siden armen er vanskelig og bevege :)

kan nevnes at bilen lader mellom 0.8 og 1.3bar. skal etter hva vi vet ikke være chippet

tips er hjertelig velkomment

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er armen som wg er festet til, så er det sot som hindrer de variable bladene i og bevege seg! Da må eksos huset taes av, og rengjøres for sot:) Meget kurant jobb om turboen ligger på benken;)

Så lenge det ikke er unormalt slakk i turboen, er dette måten og angripe problemet på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også sjekke etter vacumlekkasjer. Hadde det på min og den bare døde plutselig. Av og på med tenning, så gikk den greit igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner ingen vakuumlekkasjer ved søk med gass.

er ikke noe unormalt med slakk i turbo, er bittelitt opp og ned. ikkeno ut og inn

er vel slik at man nesten bør demontere turbo og rense den for sot da?

og dette er noe man kan gjøre selv uten og splitte turbo i 4mill deler? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du slår av og på tenning, går den vanlig igjen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den går vanlig sånn ca 100meter. så er det i gang igjen :) om jeg trykker litt på gassen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er armen som wg er festet til, så er det sot som hindrer de variable bladene i og bevege seg! Da må eksos huset taes av, og rengjøres for sot:) Meget kurant jobb om turboen ligger på benken;)

Så lenge det ikke er unormalt slakk i turboen, er dette måten og angripe problemet på:)

men, er det variable blader på denne gamle greia her da?

er jo før Pumpedyse dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver fortsatt og surrer litt med dette. og har lagt merke til en liten detalj

om bilen blir kjørt PENT til den blir varm, så kommer ikke dette problemet

men om man bruker den litt hardt, så går det i slik nødmodus?

N75 som er gått åt skogen da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er 110hk AFN motor er det vel ikke wastegate?

Så er vel ting som N75(magnetventil?), LMM, og en ting til jeg ikke kommer på i farta, jeg bytta alt det når min bil drev å gikk i nødmodus ingenting hjalp, så jeg måtte bare kjøpe ny turbo så ble det som en ny bil.

Hver gang jeg logga feilkoder kom det opp noe som tilsa at LMM var ødelagt noe som den ikke var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er motorkoden på denne motoren da?

Kan nesten tenke meg det sitter en liten variabel turbo der:) Og da er det ikke rare jobben og rense denne, OM den ligger på benken;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorkode som står på motor er AVG

ser ikke ut som en vanlig wastegate nei, klokka sitter der, men ikke no slik lokk mekanisme virker det som om

som sagt, får kun feil på LMM, har logget denne. samt ladetrykk. plutselig lader den 1.3. så lader den 0.8 så varierer den mellom der

prøvd ny lmm, samme feil. men som skrevet, om jeg kjører bilen sakte opp til driftsvarme. så kan jeg kjøre hur hardt som helst uten at noe skjer. men klikker i et rele når den er kaldt om man drar på litt. og da går den dass

stoppe og starte bilen igjen. så går den greit igjen

IMG_1618.JPG

IMG_1620.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.