#1 Skrevet April 4, 2011 Har problemer med høyre bakdøra på Sen. Låste bilen og nå går F ikke døra opp igjen. Virker som om det er låsen som sitter for låsepinnen blir ikke med opp når jeg låser opp bilen. Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd og evt hva jeg kan gjøre med det? Takk på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2011 Kan være luftslangen i overføring mellom dør og bil som er slitt, inni den gummibelgen, ellers er det vel bare å plukke av dørtrekk og se hva som skjer når du låser opp/igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2011 Hvis du har lekasje i sentrallåsen, vil pumpa gå i ca 20-30 sekkunder etter du har låst/låst opp, samt at du vil mest sansynlig høre en lyd fra der det lekker. Du får vel åpnet døra fra innsiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2011 Kan være luftslangen i overføring mellom dør og bil som er slitt, inni den gummibelgen, ellers er det vel bare å plukke av dørtrekk og se hva som skjer når du låser opp/igjen. Problemet er at jeg får ikke opp døra i det hele tatt! Låsen går ikke opp, verken på sentrallås eller hvis jeg prøver manuelt. I tillegg virker håndtaket på innsiden av bilen unormalt hardt. Det er sikkert enklere å finne ut av dette hvis jeg får av dørtrekket, men hvordan skal jeg få av trekket når døra er låst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2011 Her er det noe gale inni ja, når du låser opp så går låsepinnen litt opp og så ned igjen? isåfall prøv å åpne fra utsiden når låsepinnen er på sitt høyeste, du må bare prøve igjen og igjen, plutselig så kommer den. du kan gjerne kjenne at den tar tak men glipper igjen- bare prøv flere ganger. Du får ikke av dørtrekket mens døren er igjen- enkelt og greit, så du har ikke så mange andre muligheter. Ta gjerne ned vinduet først. Når du så har fått opp døren og av med trekket så må du nok belage deg på å ta ut låskassen og gi den en skikkelig overhaling med rens og ny smørning, det holder ikke bare å spraye litt 5-56 hist og pist, tro meg- har prøvd Er du skikkelig heldig så er det ett stag som har løsnet eller kilt seg, men det med en veldig tungt håndtak inni høres kjent ut, tar du for hardt i der så knekker du nok bare en låsepinn inni. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2011 Okei, da får jeg lirke og lure! Men hvor sitter dørtrekket? Vet at det er en skrue langs med kanten på hver side og to under håndtaket, men er det flere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2011 Okei, da får jeg lirke og lure! Men hvor sitter dørtrekket? Vet at det er en skrue langs med kanten på hver side og to under håndtaket, men er det flere? Skal ikke være fler da nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2011 Er kun de skruene, men som sagt, du får jo ikke opp døren og da kan du umulig få av panelet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2011 Skal ikke være fler da nei Ok, har prøvd litt på dørtrekket på andre siden, men virker som det sitter ganske hardt selv om jeg har fjernet de skruene Sitter det i noe lim eller noe så det bare er å ta i litt? Får ut alle fire skruene selv om døra står igjen hvis jeg fjerner dekselet til setebelte forran, men hadde vært en fordel å få opp døra først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2011 Trekket er satt ned i noen "kroker", så når alle skruene er ute skal trekket rett opp og så ut. Det sitter en skrue rett bak håndtaket og, men hvis jeg husker rett så gjelder det bare foran, men du kan no sjekke først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 6, 2011 Lite tips kan være å kjøre ned vinduet maks, bruke ei tang til å trekke opp låsepinne det du makter (uten å deformere pinnen) mens du forsøker å åpne dørhåndtaket, sjekk også at døråpneren på innsiden er skikkelig "inne", står det litt ute er det mye verre å låse opp (åpne og lukke døråpneren på innsiden en del ganger og kjenn etter om det er motstand som det skal være eller tyngre osv, sammenlign med de andre dørene). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2011 Fikk opp dørene nå! viste seg at det er vaieren som går fra dørhåndtaket inni bilen og frem til låsekassa som var så bøyd og deformert at den ikke gikk skikkelig tilbake noe som førte til at låsen ikke gikk opp. Så nå må jeg bare få tak i nye vaiere, hvis noe slikt er å oppdrive:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...