Montere tåkelys og lage ny griller på Golf IV

Anbefalte innlegg

La ut denne her på noen forum for ett par år siden.. men tenke jeg kunne poste den på nytt her.. om noen vil ha noen ideer om tåkelys og montering på golf IV (totalkostnad på prosjektet var vel ca 700,- med tåkelys, gitter og ledninger/rele)

 

Gitter.jpg

festeavlykt.jpg

Baksiden.jpg

Intercooler.jpg

medgitter.jpg

Rundtlykta.jpg

Rettforfra.jpg

endaetferdig.jpg

Golf4.jpg

Golfenimolde.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klipte du rundingen rundt tåkelyset, eller brukte du noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippa bare en runding rundt lykta ja..

 

Brukte først en vanlig avbiter til å klippe med.. men den bøye nettingen for hvert klipp..

brukte så en vanlig saks (papirsaks) og det gikk fint som f... Aluminium er lett og klippe i..

Til å klippe ut rundt tåkelykta bruke jeg først saksa.. deretter en negleklipper til å finpusse med.

 

Syns det ble skikkelig bra..

 

Limte gittrene fast med sikaflex (bare og lage en liten kant som du kan lime fast nettingen med... avstanden innover på nettingen ble satt utifra avstanden på hullene i midten og avstiverne som er der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan koblet du dem? med "strømtyv" på de orginale tåkelysa og evnt tok ut pærene i de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker om jeg får bruk for akkurat dette, men det er utrolig kjekt at noen gidder å ta seg tid til å gjøre det :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan koblet du dem? med "strømtyv" på de orginale tåkelysa og evnt tok ut pærene i de?

 

jepp jepp... så riktig så riktig...

(obs på at du ikkje kan kjøre dobbelt sett dvs både oppe og nede, da du vil grille ledningsnettet...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å dra å handle nettingen.. har montert lysa, fjernet litt av rillene men ble ikke helt fornøyd. så jeg tror nettingen er det som skal til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk å lage den kanten bakover da så du har noe og lime fast på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

det var veldig fint laget :)

 

lurte bare på hvordan du gjorde med de to nederste skruene til fangeren?? kom du til de på innsiden eller bare "blåste" du i de??

 

mvh

 

-Kristian-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det om man skal koble styrestrømmen til en annen bryter?

Alså ID 86 på releet?

 

Tenker opp mot en bryter med

-/+ ID87 og ID10..

 

 

Edit:

Har altså ikke bryter med 2 hakk for tåkelys...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det om man skal koble styrestrømmen til en annen bryter?

Alså ID 86 på releet?

 

Tenker opp mot en bryter med

-/+ ID87 og ID10..

 

Eller er det like greit å bruke parklys som styrestrøm?

 

Jeg har akkurat montert spredere på bilen min, og jeg tok styrestrøm i fra parklysene. Tok det ifra sikringsboksen inne i bilen og opp i en original tåkelysbryter og derifra og ut på relè. Har ikke hatt noe problem med det før, eller nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel ikke tilfeldighvis den sorte cupleppa liggendes enda Trond?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat montert spredere på bilen min, og jeg tok styrestrøm i fra parklysene. Tok det ifra sikringsboksen inne i bilen og opp i en original tåkelysbryter og derifra og ut på relè. Har ikke hatt noe problem med det før, eller nå:)

 

Trenger en teskje...

 

fra sikringsboks til hva på bryter..

Org tåkelysbryter? en ekstra eller den vanlige bryteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruene "under" de ny gitt'rene ga jeg bare f... i, kjørte vel i nesten 2 år med fangeren sånn, og det holder plenty med de resterende skruene. Fartsvinden vil dessuten presse fronten inntil bilen.

 

Cup-leppa forsvant i en snøskavl i fjor vinter, så den "er ikke mer" Vet ikke hva slags bil den egentlig var tiltenkt, men fikk laget den "custom" til å passe på min da... men Rieger har jo sånne som er tiltenkt både vanlig fanger og de forskjellige R-RS og R-RX fangerene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger en teskje...

 

fra sikringsboks til hva på bryter..

Org tåkelysbryter? en ekstra eller den vanlige bryteren?

 

Jeg kjøpte en egen original bryter til tåkelysene foran. Fra sikringsboks (styrestrøm) til 5 bak på original bryter. Så trekker du styretrømmen fra 6 bak på bryteren og ut til relè. 1 og 2 på min bryter er til lysene i selve bryteren. Hvis du brukere en slik bryter som er med til lyktene så er det vel den øverste stikken bak på bryteren, som tilsvarer 5 og den nederste 6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var alt koblet og iorden..

 

Eneste som mangler er å strekke kablene gjennom brannveggen og montere bryteren ett egnet sted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.